Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Onzeker] In de ogen aankijken  (gelezen 1884 keer)

Offline Nh-Lp lessTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 17
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 30-11-2011 23:32:35
hey,
ik heb hier best last van.
ik kan mensen moeilijk in de ogen aankijken.
als ik met vrienden/colega's/familie praat dan kan ik die niet in de ogen aankijken.
dan kijk ik maar naar een ander punt of kijk ik snel weg.
ik vind dit echt iritant, maar kan er niks aan doen.

zijn er misschien oefeningen om dat uiteindelijk wel te kunnen?
waarom zou ik dit moeilijk kunnen?

alvast bedankt
gr boy-belieber/pietje presies
« Laatst bewerkt op: 30-11-2011 23:33:38 door GoedgeSint »
i'm in love
he's in love
but not with me </3

bloempjuu

• Gast

Gepost op: 30-11-2011 23:33:30
Eigenlijk doet de meerderheid van de mensen dat niet hoor.
Hier heb je trouwens een recent topic waar het ook over dit onderwerp ging: http://forum.sekswoordenboek.nl/index.php?topic=237875.msg10371670#msg10371670

Zoek gewoon een plekje waar je wel op kan focussen, de wenkbrauwen bijvoorbeeld

TheFilth

• Gast

Gepost op: 30-11-2011 23:38:08
Ik zoek net te veel oogcontact. Daarom niet met andere meisjes, gewoon met mensen waarmee ik een conversatie voer. Het is zeer irritant als je met iemand staat te praten die je niet aankijkt, dan lijkt het alsof die persoon niet ge´nteresseerd is.

Offline Nh-Lp lessTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 17

Gepost op: 30-11-2011 23:44:15
Hier heb je trouwens een recent topic waar het ook over dit onderwerp ging: http://forum.sekswoordenboek.nl/index.php?topic=237875.msg10371670#msg10371670

ik lees net dat andere topic door, inderdaad meerdere mensen hebben dit.
ik ben gerust gesteld maar kan je geen oefeningen ofzo doen om mensen uiteindelijk wel in de ogen aan te kunnen kijken?
i'm in love
he's in love
but not with me </3

Offline annoniemert

• Actief Lid
  • Leeftijd: 22

Gepost op: 30-11-2011 23:46:19
Ik heb er wel is van gehoord van iemand die er ook last van had. Hij was er ook totaal niet comfortabel mee. Hij durfde vooral meiden niet goed in de ogen aan te kijken.
Wat hij deed was, hij liep door een drukke winkelstraat en keek alle meiden recht in de ogen aan, tot ze voorbij hem liepen. Dit deed hij door die hele straat.

Offline Galaxy

• Bekend Lid

Gepost op: 01-12-2011 00:12:07
Moet zeggen dat ik er de laatste tijd wel wat meer op let. Bij de ene persoon kijk ik diegene gewoon recht in de ogen, maar ik heb ook mensen waarbij ik dat minder vaak of constant doe. Tevens is het wel zo netjes om iemand in zijn/haar ogen te kijken als je met diegene praat. Kan afhankelijk zijn van wat voor soort gesprek het is.

Offline Roscoe

• Moderator
  • Erelid
  • Land: be
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 01-12-2011 02:57:06

Soms doe ik dat bij mijn zus, roept die luid "Wat kijk je zo naar mijn wenkbrauwen?!"  *( :D
Ik vind het ook moeilijk, zeker bij eerste contacten heb ik altijd de neiging van weg te kijken. Ik ben in die situatie sowieso redelijk gesloten dus ik zal ook niet snel toelaten dat ze diep in mijn ogen blijven kijken.
Let me tell you 'bout the birds and the bees
and the flowers and the trees and the moon up above.. And a thing called "Looove"..

Offline Marco

• Moderator
  • Forummeubel

Gepost op: 01-12-2011 08:05:13
Elkaar aankijken tijdens een gesprek is wel prettig inderdaad, al hoeft dat ook niet constant. Af en toe even langs iemand heen kijken is helemaal niet erg, redelijk normaal. Alleen moet degene met wie je praat wel het idee blijven houden dat je ook echt luistert, dus genoeg oogcontact is zeker belangrijk.
The future started yesterday and we're already late ~ Lid van WWS!
- Ik ben autoritair -

Offline Obscene

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 19

Gepost op: 01-12-2011 12:54:52
Autisme.

Offline Marco

• Moderator
  • Forummeubel

Gepost op: 01-12-2011 14:38:16
Autisme.

..?

Niet alles is direct aan autisme te koppelen.
The future started yesterday and we're already late ~ Lid van WWS!
- Ik ben autoritair -

Offline Lolita

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 23

Gepost op: 01-12-2011 14:40:23
Gewoon doen. Dat is de enige manier om het te leren. Ik focus me altijd op 1 oog, in 2 ogen aankijken kan ik niet (maar dat kan ook aan mn bril liggen), en dat gaat altijd wel goed. Ik dwing mezelf altijd en ik merk toch dat mensen het prettig vinden.

natje

• Gast

Gepost op: 01-12-2011 15:21:18
Bij sommige mensen kan ik dat niet goed, die hebben soms een blik net of ze dwars door je heen kijken. Erg ongemakkelijk. Maar die kom ik zelden tegen gelukkig. Vind het wel zo netjes iemand aan te kijken als ik een gesprek voor, andersom zou ik dat ook willen.

anoniem.

• Gast

Gepost op: 01-12-2011 15:33:58
Autisme.

Offline Lolita

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 23

Gepost op: 01-12-2011 15:35:15
Autisme.

..?

Wtf jongens. Nee.

Offline Obscene

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 19

Gepost op: 01-12-2011 16:34:40
[..]

..?

Mensen met een lichte vorm van autisme (maar ook zware , i dunno , ik ben geen expert) hebben moeite met mensen in de ogen aan te kijken door de prikkel die dat oplevert , ik heb er zelf ook best wel moeite mee als iemand me constant aan blijft kijken in de ogen tijdens een conversatie..

Topic-labels: Geen