Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Onderhuids knobbeltje in nek] Wat kan dit zijn ?  (gelezen 21643 keer)

Offline pieternelTopic starter

• Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 18-07-2011 00:18:24
Hallo,

ik heb altijd wel al een gevoelige nek gehad (vaak dat mijn spieren vast zitten en dat mijn nek héél veel pijn doet) en met een goede massage gaat het meestal al veel beter. Nu ontdekte ik daarnet toen ik zo wat over m'n nek aan het wrijven was, dat ik met een onderhuidse bobbel/knobbel zit, op een kleine 5 cm van m'n nekwervels, aan de rechterkant.
Het is een vrij harde bobbel & denk niet dat het echt een spier is.. ben niet zeker. Heeft iemand er een idee van wat dit kan zijn ? Het doet geen pijn, het voelt alleen zeer raar & vrij hard aan. Als ik gewoon over mijn nek wrijf, dan voel ik het niet.. ik voel het enkel wanneer ik er in knijp. Het is dus iets volledig onderhuids.
Heeft er iemand een idee van wat dit zou kunnen zijn ? Zou het één of ander (kanker)gezwel kunnen zijn ofzo ? :s Ik maak me echt wel zorgen. Morgen moet ik gaan werken (vakantiejob), maar ben wel van plan om bij de dokter te gaan als het niet snel verbetert. Maar ik zou graag weten wat jullie denken dat het zou kunnen zijn/of het ernstig zou kunnen zijn, gewoon voor m'n gemoed ?

Bedankt alvast!

Offline Artemis

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel
  • Leeftijd: 29
  • Land: nl

Gepost op: 18-07-2011 00:29:39
De kans op kanker is echt zo klein, dat is absoluut niet het eerste waar je aan moet denken. Het zou bijvoorbeeld een lymfeklier kunnen zijn, of een vetbultje. Hoe groot is het ongeveer?

Het kan geen kwaad om de huisarts ernaar te laten kijken, maar je hoeft ook niet hals over kop morgen met spoed daarheen :)
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

• Actief Lid

Gepost op: 18-07-2011 00:36:31
De kans op kanker is echt zo klein, dat is absoluut niet het eerste waar je aan moet denken. Het zou bijvoorbeeld een lymfeklier kunnen zijn, of een vetbultje. Hoe groot is het ongeveer?

Het kan geen kwaad om de huisarts ernaar te laten kijken, maar je hoeft ook niet hals over kop morgen met spoed daarheen :)
Het heeft zowat de diameter van een knikker. Kan het dan een lymfeklier of een vetbuiltje zijn ? En wat moet er dan gebeuren met zoiets dergelijks ?

Offline Artemis

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel
  • Leeftijd: 29

Gepost op: 18-07-2011 00:43:45
Met beiden zou helemaal niks hoeven gebeuren. Lymfeklieren zwellen vooral op bij ontstekingen, zoals bijvoorbeeld een verkoudheid, maar bij veel mensen zijn normaal ook kliertjes te voelen. Zoals ik al zei, het kan zeker geen kwaad om het even na te laten kijken, maar waarschijnlijk is er niks aan de hand :)
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline Gilette

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 23
  • Geslacht: Man

Gepost op: 18-07-2011 14:00:25
Heb ik ook heel vaak in mijn nek, kan ook een puist zijn ?
Het voelt inderdaad net zo groot als een knikker onder je huid,
maar na een paar dagen is het wel weg.
Zit het er langere tijd nog steeds, zou ik wel even langs dokter gaan.

Offline eneri

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26

Gepost op: 18-07-2011 14:02:41
In de jaren dat ik enorm eczeem had had ik het ook, voelde het duidelijk, het was bij mij een opgezette lymfeklier, hoefde niks mee te gebeuren.
Zoals Artemis zegt, naar de huisarts gaan kan nooit kwaad maar ik zou me niet meteen zorgen maken.
If I die young, bury me in satin. Lay me down on a bed of roses. Sink me in the river at dawn. Send me away with the words of a lovesong.

• Actief Lid

Gepost op: 18-07-2011 18:51:06
Zitten er dan idd zoveel lymfeklieren in je nek ?
Het zou best wel kunnen hoor, want ik heb een zeer gevoelige nek (vaak nekpijn en ontstekingen etc.).
Zou die klier (als het dat idd is) kleiner worden als je Voltarengel gebruikt ? Anders smeer ik die even aan m'n nek en als het nog niet beter is vrijdag; ga ik bij de dokter. Ik kan nl. niet vroeger gaan, omdat ik de hele week moet werken (vakantiejob).

Offline B.B. King

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 26

Gepost op: 18-07-2011 19:19:21
Zitten er dan idd zoveel lymfeklieren in je nek ?
Het zou best wel kunnen hoor, want ik heb een zeer gevoelige nek (vaak nekpijn en ontstekingen etc.).
Zou die klier (als het dat idd is) kleiner worden als je Voltarengel gebruikt ? Anders smeer ik die even aan m'n nek en als het nog niet beter is vrijdag; ga ik bij de dokter. Ik kan nl. niet vroeger gaan, omdat ik de hele week moet werken (vakantiejob).

Een opgezette klier (als dat het is) wordt niet kleiner door Voltarengel, maar je kunt het altijd proberen. Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan, ook voor je eigen gevoel. Het is vast iets onschuldigs.

En ja, er zitten veel klieren in je hals/nek.

« Laatst bewerkt op: 18-07-2011 19:20:52 door B.B. King »
The breakfast of champions is not cereal, it’s the opposition.

Offline MFN

• Adviseur
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 30

Gepost op: 18-07-2011 20:47:18
Het zou een lymfeklier kunnen zijn, meestal gaan die als ze opgezwollen zijn vanzelf weer weg. Wacht een paar weekjes met naar je huisarts gaan, want dat zal hij je ook laten doen :P Als het er over een klein tijdje zit kan je altijd nog naar je huisarts
BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die door posters is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis en zonder diegene onderzocht te hebben. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren

• Actief Lid

Gepost op: 18-07-2011 22:17:14
Mijn grootvader zei me daarnet ook dat het een pees zou kunnen zijn, of gewoon een spier die verkrampt zit/ontstoken is. Ik heb een heel gevoelige nek die vaak "vast zit" en pijnlijk is. Hij heeft ook een zeer gevoelige nek en ik toonde hem/liet hem voelen wat ik bedoelde en hij denkt dus dat het eerder een pees is, omdat hij op ong. dezelfde plaats ook zo'n "bol" heeft en dat een pees is + ik heb ook last van zo die lange spier die vertrekt rond mijn oor en zo in de richting van mijn schouder gaat & hij ook.
Denken jullie dat dat het ook zou kunnen zijn ?

Topic-labels: Geen