Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Pil] 2 keer ineens genomen  (gelezen 2005 keer)

Offline passionpitTopic starter

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 24
  • Geslacht: Man

Gepost op: 21-06-2011 17:06:40
0
Hallo,

Mijn vriendin heeft in de  tweede week 2 pillen op 1 dag genomen. Ze heeft de dag erna geen pil ingenomen.  Is ze onveilig geweest?

mvg

09-11-2007 <3

Offline Sinterkae

• Moderator
  • Erelid
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 21-06-2011 17:09:21
0
Als ze de dag nádat ze geen pil heeft geslikt, geen twee pillen heeft genomen (de 'vergeten' pil en een normale pil) is ze inderdaad onveilig geweest. Binnen 72 uur na onveilige seks kun je de MAP (Norlevo) halen bij de drogist, en tot 120 uur na onveilige seks moet ze naar de huisarts voor een recept Ullipristal.

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 21-06-2011 17:11:39
0
Ze is de eerste dag geen pil vergeten. Ze heeft er die dag 2 geslikt. De dag erna heeft ze gewoon geen pil geslikt.
09-11-2007 <3

Offline Bliss

• Moderator
  • Forummeubel
  • Leeftijd: 23

Gepost op: 21-06-2011 17:12:23
0
Ja, zoals Kaelyn zegt: als ze de dag nadat ze geen pil ingenomen heeft niet de 'vergeten' pil + de pil voor die dag heeft ingenomen, dan is ze niet veilig.. dus:

Dag 1: Twee pillen
Dag 2: Geen pil
Dag 3: Een pil
---> Onveilig

Dag 3: Twee pillen (pil van dag 2+ pil dag 3)
---> Veilig
I'm up with the kites and I dream so blue. I live in the sky, you come live here too.
I'm queen of the clouds, make my wish come true. I sing to the night, let me sing to you.

Loeloe

• Gast

Gepost op: 21-06-2011 17:12:48
0
Geen pil slikken telt als vergeten

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 21-06-2011 17:13:13
0
In de tweede week mocht je er toch een vergeten?
09-11-2007 <3

Online Annanas

• Erelid
  • Leeftijd: 21

Gepost op: 21-06-2011 17:13:35
0
Volgens mij bedoelt hij het anders om, of lees ik het nu fout?
Dat ze op 1 dag 2 pillen heeft genomen, en daarom de dag erna maar geen heeft genomen.

Ze had beter gewoon de pil normaal kunnen blijven slikken, dus als ze er 2 had geslikt, de dag daarna gewoon weer opnieuw een nieuwe pil slikken net als anders. Hoelang is het geleden? Want nu kun je de pil die ze niet heeft geslikt zien als een vergeten pil die ze niet meer heeft ingenomen. Zover ik weet maakt dit in week 2 niet uit, maar hier ben ik niet zeker van!

Dit dus:
Ja, zoals Kaelyn zegt: als ze de dag nadat ze geen pil ingenomen heeft niet de 'vergeten' pil + de pil voor die dag heeft ingenomen, dan is ze niet veilig.. dus:

---> Onveilig

Dag 3: Twee pillen (pil van dag 2+ pil dag 3)
---> Veilig
hoewel ik niet zeker weet of het eerste scenario onveilig is, want in de regels die hier geschreven staan kan ik niet zo snel opmaken of je nu veilig bent of niet na een helemaal niet ingenomen pil in week 2.

« Laatst bewerkt op: 21-06-2011 17:15:47 door Annanas »
♥                                    
 Ik heb je liever dan brood, al zegt men dat het niet kan en al kan het ook niet. 
Liever dan vrolijkheid of regen, liever nog dan ik heb je lief.

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 21-06-2011 17:15:45
0
Je hebt gelijk annanas. Het is nu een week geleden. Ik dacht dat het in de tweede week niet zoveel kwaad kon
09-11-2007 <3

Offline Bliss

• Moderator
  • Forummeubel

Gepost op: 21-06-2011 17:15:52
0
In de tweede week mocht je er toch een vergeten?

Citaat
Bij het vergeten van één pil (meer dan twaalf uur te laat):
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. De werking van de pil is niet verminderd.
« Laatst bewerkt op: 21-06-2011 17:33:26 door Bliss »
I'm up with the kites and I dream so blue. I live in the sky, you come live here too.
I'm queen of the clouds, make my wish come true. I sing to the night, let me sing to you.

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 21-06-2011 17:17:22
0

Dit is er gebeurd in de tweede week. Dan maakt het niet zoveel uit toch?
09-11-2007 <3

Offline Bliss

• Moderator
  • Forummeubel

Gepost op: 21-06-2011 17:25:12
0

Dit is er gebeurd in de tweede week. Dan maakt het niet zoveel uit toch?

Als je mijn vorige post leest zie je staan dat je de vergeten pil alsnog dient in te nemen. In dit geval dus op dag 3 twee pillen (de vergeten en de pil van die dag) aangezien ze dit niet gedaan heeft is ze dus onveilig. Wat onder het schema dat ik voor je gemaakt heb ook staat ;)

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 21-06-2011 17:27:57
0
Als hoeveel vergeten pillen telt dit dan?
09-11-2007 <3

Jurgen12

• Gast

Gepost op: 21-06-2011 17:32:08
0
Volgens mij als 1, maar ik weet het niet zeker.

Offline Sinterkae

• Moderator
  • Erelid

Gepost op: 21-06-2011 17:34:21
0
Dit telt dan als 1 vergeten pil. Als jullie seks hebben gehad, moet je kijken of het zinvol is om nog een MAP te halen.

Offline Bliss

• Moderator
  • Forummeubel

Gepost op: 21-06-2011 17:35:25
0
Als hoeveel vergeten pillen telt dit dan?

Ze heeft 1 pil vergeten. Ze had ze dus de volgende dag alsnog in moeten nemen en verder moeten gaan met haar strip. Ze had hem dus in moeten nemen. Heeft ze niet gedaan en dus is ze onveilig.

Topic-labels: Geen