Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Discussie] Een betoog tégen de denkwijzen van veel homoseksuelen  (gelezen 4876 keer)

Offline UnificationTopic starter

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 15-05-2011 15:29:35
Even een woordje vooraf, ik ben 17 jaar en ik schrijf dit omdat ik het niet eens ben met de manier van denken van bijna alle homoseksuelen. Het is een pittige tekst die behoorlijk lang is, ik ben hierin zeer kritisch maar probeer mij te begrijpen. Mocht je erg met jezelf zitten dan kan 't lezen van mijn betoog er wel eens voor zorgen dat dat gevoel bij je (gedeeltelijk) zal verwijderen. Alvast bedankt voor 't lezen.

Ik ben geen hetero, ik ben geen homo, ik ben geen biseksueel, maar ik ben Roy
_____________________________ _____________________________ ________________________

Eigenlijk heb ik het altijd wel geweten, ik heb toch altijd een voorkeur gehad voor jongens. Ik heb echter wel altijd kritiek gehad op homoseksuelen, en dat heb ik nu nog. Vandaag is anders, vandaag is de dag dat ik openlijk kritiek lever. Ik ben Roy, en ik vertel mijn verhaal. Enkele maanden geleden ben ik via www.sexwoordenboek.nl terecht gekomen op een website voor homo’s van 18 jaar en jonger genaamd Jong&Out. Uit interesse, en toch wel de voorkeur die ik altijd voor jongens heb gehad besloot ik om een account aan te maken. Nadat deze eenmaal geactiveerd was had ik toegang tot alle functies van de website, en dus ook tot het profielengedeelte.

Een negatief zelfbeeld
Iets wat mij opviel, is dat homoseksuelen veelal een heel erg negatief zelfbeeld hebben, veel denken na  over zelfmoord en helaas zijn er ook heel veel die dat ook werkelijk uitvoeren. Je zou je afvragen waar dat vanaf komt, laten we beginnen bij het begin.

Coming outs
Iedereen kent het begrip ‘’uit de kast komen’’ wel, het is iets wat veel homojongeren beschrijven als een moeilijke periode in hun leven en nadat het is gebeurd voelt vrijwel iedereen een groot gevoel van opluchting. Wanneer ik mensen die ik van het internet ken vertel dat ik nog niet ‘’out’’ ben, vraagt vrijwel iedereen mij direct of ik daar geen moeite mee heb. Mijn antwoord is altijd, nee.

Een vraag die daarop volgt is meestal ‘’hoe kan dat dan?’’. Voordat ik antwoord op deze vraag ga geven wil ik vertellen dat ik een manier van denken heb die (helaas) niet iedereen met mij deelt. Ik ben van mening dat gebeurtenissen in je leven vast staan, en niet te veranderen zijn. Je kunt echter wel je reactie op deze gebeurtenissen aanpassen om op die manier een zo groot mogelijke hoeveelheid aan voldoening en geluk te krijgen. Nog even een leuke toevoeging, is het niet zo dat als iemand zegt ‘’hoe kan dat dan?’’ er automatisch van uit gaat dat een coming out gepaard gaat met een hoop moeite, stress, en narigheid? Waarom is dat zo? Waarom gaan homoseksuelen er zelf al van uit dat een coming out in feite een negatieve gebeurtenis is (het veroorzaakt stress, onzekerheid etc.). Hierbij spreek ik niet voor de gevolgen van een coming out, die toch wel vaak als positief worden gezien.

Mijn beeld over ‘’uit de kast gaan’’ is negatief, en waarom? Homoseksuelen willen zichzelf eigenlijk niet in hokjes plaatsen, dit geven ze aan door te zeggen dat ze normaal en als ieder ander zijn en ook zo behandeld willen worden. Men moet hen behandelen als een gewoon mens, in plaats van homoseksueel als ‘’soort’’. Maar als dit is wat ze juist willen bereiken, waarom geven ze dan toe aan iets. Wanneer een homoseksueel tegen zijn ouders of vrienden vertelt dat hij homoseksueel is dan geeft hij in feite iets toe, hij geeft toe dat hij homoseksuele gevoelens heeft. Juist dit toegeven toont aan dat hij een zwakte bekent tegenover een ander. Hij plaatst zich in dit geval zélf in het hokje, het hokje van de homo’s.

Wat is eigenlijk het principe van ‘’uit de kast gaan’’, en wie is er ooit mee begonnen? Een heteroseksueel vertelt toch ook niet tegen zijn ouders dat hij heteroseksueel is en op ’t andere geslacht valt? Er wordt in de homowereld zo ontzettend moeilijk gedaan over ‘’uit de kast gaan’’, alsof het een soort verplichting is, alsof het een ontgroening is zoals men deze kent bij studentenverenigingen.
Is het nou echt iets wat elke homoseksueel gedaan moet hebben voordat zijn echte leven pas kan beginnen? Ik vraag me soms af, wat is het werkelijke nut van ‘’uit de kast gaan’’? Denken de homo’s dat je pas echt homo kunt zijn na deze ‘’ontgroening’’?

Ohja dan dit, ik hoor zo vaak van mensen die net een coming out hebben gedaan van; ‘’Ja, nu kan ik eindelijk mezelf zijn.’’ Volgens mij ben je toch echt gewoon diezelfde persoon geweest die je altijd al was, wat verandert een coming out aan degene wie je bent. Een persoonlijkheid is niet tot nauwelijks te veranderen, door een simpele toegift bereik je toch geen persoonlijkheidsverandering, of wel dan? Denk nu eens op een realistische manier; door de zin ‘’pap, mam ik val op jongens’’ kan het toch niet zo zijn dat je in een klap verandert van de gene die je eerst zo zijn, in ‘’jezelf’’? Dat is immers wat je beweert door te zeggen ‘’nu kan ik eindelijk mezelf zijn.’’

En dan nu de gevolgen van een coming out, je krijgt een reactie die op 3 manieren kan uitpakken:
-Positief, je ouders zeggen je dat ’t geen enkel probleem is
-Gematigd, je ouders hadden ’t liever anders gezien maar als jij er helemaal achter staat oke dan
-Negatief, je ouders zijn tegen je homoseksualiteit

In feite is een coming out gewoon een soort check, als je het heel plat bekijkt vraag je  eigenlijk aan je ouders of ze het accepteren dat jij anders bent dan anderen. Wederom plaats jij jezelf in een hokje.

Maar oke, ze zijn positief over je coming out. Wat is er nu veranderd? Er zal waarschijnlijk een vleug van opluchting en vreugde door je heen gaan, maar wat heeft het voor een effect  op je verdere leven? We zijn het immers allemaal eens dat homoseksualiteit iets is wat onomkeerbaar is, uiteindelijk zul je toch wel met een vriend naar huis komen ongeacht de reactie van je ouders.
Al zal je in dat geval eerder met je vriend in je eigen huis thuiskomen dan in dat van je ouders.

Ik ben 17 jaar en ik ben niet uit de kast, en dat is ook niet iets wat gaat gebeuren. Ik ben d’r van overtuigd dat de beste manier is om te zwijgen, en niet zelf het onderwerp homoseksualiteit gaan bespreken maar er op in te gaan wanneer anderen er zelf over beginnen om zo uit te vinden wat anderen er van vinden. Je komt vanzelf wel iemand tegen, een jongen of een meisje maar hou alle opties open want doe je dat niet, dan plaats je jezelf alwéér in een hokje. Je gaat juist argwaan creëren bij anderen door een heel verhaal te gaan vertellen tijdens een coming out van dat je blijft wie je bent, en je hoopt dat ze bevriend met je blijven. Zo plaats je jezelf wederom in een hokje, en toon je zwakte. Zo geef je toe, dat jij anders bent dan anderen in de hoop dat je vrienden dat zullen accepteren. Het is beter als je het helemaal niet op die manier aanpakt maar er heel rustig en kalm onder blijft zonder allemaal die gekkigheid, want dat is nergens goed voor. Het is beter om homoseksualiteit in z’n algemeen te bespreken met je vrienden nog vóórdat bij hen bekend is dat je het niet uitsluit dat je op jongens zult vallen. Zo kun je te weten komen of je vrienden je zullen accepteren, en kun je ze nog een beetje beïnvloeden.

Zelf ben ik iemand die best wel gewaardeerd wordt op school, iemand die ’t met iedereen kan vinden maar ik ben niet iemand die met meisjes omgaat zoals dat door zoveel homo’s wordt gedaan (ookwel ‘’stereotype’’ homo genoemd). In plaats van je enkel en alleen onder de meisjes bevinden omdat je juist bij hen er zeker van bent dat ze je accepteren (omdat meisjes vaak aanzienlijk minder moeite hebt met homoseksualiteit)  kun je je toch veel beter mengen onder de hetero’s? Hoe meer jij je gaat afzonderen van de hetero’s, hoe meer jij jezelf weer in een hokje plaatst en hoe meer anderen je zien als iemand die niet als zij is.

De meetings
Dan kom ik uit bij het volgende punt van kritiek, de zogenaamde ‘’meetings’’. Ik ben zelf één maal naar zo’n meeting gegaan, en eerlijk is eerlijk ik heb me vermaakt met de groep waarmee ik heb rondgezworven door Amsterdam. Maar, er is iets wat me tegenzit. Als je als homoseksueel normaal gevonden wilt worden, waarom zoek je je hokje dan toch op door met een groep van zo’n 20 homo’s door Amsterdam te gaan wandelen? Dit botst tegen alle principes van de homo’s in, je zou er juist goed aan doen je te mengen met heteroseksuelen om respect te kweken bij hen die homoseksualiteit nog wat minder accepteren. Juist als jij omgaat met heteroseksuelen, geeft dit een sein aan andere heteroseksuelen dat ze gerust met je om kunnen gaan zonder ‘’bang’’ te zijn voor je. Je bent immers toch net als zij? En zij zien toch dat jij ook met andere hetero’s omgaat?

Waar streven wij nou eigenlijk naar?
Het ultieme doel, is niet dat homo’s geaccepteerd worden, dat is niet het geweld tegen homo’s terugdringen. Maar dat is dat men niet meer kijkt naar seksuele geaardheid, maar naar de persoon op zich. En alleen dan kun je bereiken dat de subdoelen bereikt worden. Wanneer er niet meer gekeken wordt naar seksuele geaardheid bereik je dat er geen onderscheid meer plaatsvindt en daarmee los je het probleem van homo acceptatie en geweld tegen homo’s ook meteen op.

Ik ben Roy
Mijn denkwijze en gevoelens zijn erg complex. Ik lever kritiek op de homowereld, ik ben ’t niet eens met de denkwijzen die het gros van de homoseksuelen met zich meedraagt. Homoseksuelen spreken zichzelf continu tegen, ze willen eigenlijk niet meer als homoseksueel gezien worden maar gewoon als mens, maar tegelijkertijd stoppen ze zichzelf steeds weer in hokjes en vergeten ze de hele wereld om zich heen. Dit heb ik geloof ik toch wel genoeg aangetoond met argumenten in dit artikel.
Iets wat echt nodig is, is dat het zichzelf plaatsen in hokjes door homoseksuelen moet stoppen. Ze bevestigen zelf dingen die door anti-homo’s worden gezegd, ze bevestigen dat ze anders zijn dan anderen. Mensen, dat zijn jullie niet. Jullie zijn geen hetero, homo of biseksueel. Wat jullie zijn is jezelf, jullie eigen ‘’ik’’, en daar kan niemand wat aan veranderen zelfs jijzelf niet.

Ik ben geen hetero, ik ben geen homo, ik ben geen biseksueel, maar ik ben Roy.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2011 00:25:49 door Unification »

Offline ♥ Californication. ♥

• Erelid
  • Leeftijd: 21
  • Geslacht: Man

Gepost op: 15-05-2011 15:33:04
Hulde.
Some say I'm suicidal with a sense of humour!
And now I select you, slow now I let you, see how I stun.
YOU ALL FORGOT RUDOLF HESS?!

Offline El Pensador

• Bekend Lid
  • Land: be

Gepost op: 15-05-2011 16:04:05
Ik weet niet wat uw leeftijd is; maar in ieder geval doe ik mijn petje af voor uw topic.  d:)b
Goed luisteren vereist inleving en het achterwege laten van vooroordelen.

De lo sublime a lo ridículo no hay más que un paso.

Offline Starstrukk

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 19

Gepost op: 15-05-2011 16:22:59
Volgens mij hebben personen geen behoefte aan lange verhalen en dan ook nog reageren, maar ik ben het er niet mee eens.

Tox

• Gast

Gepost op: 15-05-2011 16:28:41
Volgens mij hebben personen geen behoefte aan lange verhalen en dan ook nog reageren, maar ik ben het er niet mee eens.

Misschien helpt het als je dan ook zegt waarom niet.

Offline Starstrukk

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 19

Gepost op: 15-05-2011 16:29:59
Misschien helpt het als je dan ook zegt waarom niet.
Ik zal straks mijn bezwaren op papier zetten, of dacht jij dat dit betoog ook binnen een uur was getypt :p

Offline Anonymous100

• Nieuw Lid
  • *
  • Land: nl

Gepost op: 15-05-2011 16:34:53
 :y

Agnosticus

• Gast

Offline TheTimes

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 15-05-2011 16:41:35
Niet mee eens. Ik ben ook homo.

Waarom meen je zelf 'boven' de homoseksualiteit te staan, als je de hele 'homoseksuele samenleving' over één kam scheert? Want wat jij in feite doet, is een hele grote groep beoordelen, op een véél kleinere groep. En dat is simpel te verklaren; de mens is dom.

Gaat het regenen, dan trekken negen van de tien hun schouders op en kijken met een verkrampt gezicht, worden ze nu werkelijk minder nat? Nee, tuurlijk niet. De mens is dom.

Tox

• Gast

Gepost op: 15-05-2011 16:42:53
De mens is dom, is dat ook niet veralgemenen dan?

Offline Pumpkin Soup

• Bekend Lid

Gepost op: 15-05-2011 17:03:30
Volgens vergeet jij een deel: Maatschappij.
De maatschappij is heteroseksueel ingesteld, hier minder dan in andere landen, maar toch, HET beeld is een heteroseksueel beeld. Hoe voel je je dan als je beseft dat je niet aan dat beeld zal voldoen? Dan voel je je anders. En dan ga je je afvragen wat anderen ervan vinden, of je vrienden je zo nog wel leuk vinden.
Want om het heel simpel te stellen, doe je dat niet ook als je je haar anders hebt laten knippen?
Je vraagt je dat af en je vraat om bevestiging. En dan mag jij dat toegeven aan zwakte noemen, maar volgens mij is het heel normaal en juist niet zwak om toe te geven aan je gevoelens.
Je kan zeggen wat je wil en jezelf niet in een hokje willen plaatsen, maar je hebt toch een idee van hoe je zelf bent? Of niet? Ik weet van mezelf dat ik niet op vrouwen val. Dat is voor nu en wellicht ook voor later, maar dat is niet interessant, want ik leef in het nu. En nu heb ik behoefte om dat te delen, om mijn gevoelens kwijt te kunnen, om bevestiging te zoeken. En ik vind niet dat dat toegeven aan je zwaktes is. Ik vind dat juist omgaan met je onzekerheden om er zo sterker uit te komen.

Een coming out hoeft niet. Er is dan ook niemand die daarom vraagt. Maar ik vind niet dat je, wanneer je je niet out, sterker bent dat mensen die out zijn. Zeker niet.
<3

Offline TheTimes

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 15-05-2011 17:12:55
De mens is dom, is dat ook niet veralgemenen dan?

De mensheid, is eigenwijs. Iedereen gaat toch ook mee in de mode? Althans, bijna iedereen. Veel mensen kijken op tegen homoseksualiteit, neem een land als Italië. Dat is nu zelfs actueel (de man met het rijbewijs, je weet wel). Terwijl het wetenschappelijk bewezen is, dat homoseksualiteit normaal is. En ja, dan zeg ik dat de mens dom is.

Offline Jan148

• Erelid
  • Leeftijd: 25
  • Land: be

Gepost op: 15-05-2011 17:15:09
De maatschappij is heteroseksueel ingesteld, hier minder dan in andere landen, maar toch, HET beeld is een heteroseksueel beeld. Hoe voel je je dan als je beseft dat je niet aan dat beeld zal voldoen? Dan voel je je anders. En dan ga je je afvragen wat anderen ervan vinden, of je vrienden je zo nog wel leuk vinden.
Want om het heel simpel te stellen, doe je dat niet ook als je je haar anders hebt laten knippen?
Je vraagt je dat af en je vraat om bevestiging. En dan mag jij dat toegeven aan zwakte noemen, maar volgens mij is het heel normaal en juist niet zwak om toe te geven aan je gevoelens.
Je kan zeggen wat je wil en jezelf niet in een hokje willen plaatsen, maar je hebt toch een idee van hoe je zelf bent? Of niet? Ik weet van mezelf dat ik niet op vrouwen val. Dat is voor nu en wellicht ook voor later, maar dat is niet interessant, want ik leef in het nu. En nu heb ik behoefte om dat te delen, om mijn gevoelens kwijt te kunnen, om bevestiging te zoeken. En ik vind niet dat dat toegeven aan je zwaktes is. Ik vind dat juist omgaan met je onzekerheden om er zo sterker uit te komen.

Een coming out hoeft niet. Er is dan ook niemand die daarom vraagt. Maar ik vind niet dat je, wanneer je je niet out, sterker bent dat mensen die out zijn. Zeker niet.

Helemaal mee eens. Tja, ergens plaats je jezelf misschien in een hokje als je je out. Maar ik vind dat absoluut geen teken van zwakte... mensen hebben nou eenmaal bevestiging nodig, en dat is doodnormaal :)

En ooit zal je je toch moeten outen. Of ga je, als je een vriendje hebt, opeens met hem voor de deur van je ouders & vrienden staan? :')

Offline TheTimes

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 15-05-2011 17:19:48
Ik zal straks mijn bezwaren op papier zetten, of dacht jij dat dit betoog ook binnen een uur was getypt :p

Daar komt het  :P

Offline ♥ Californication. ♥

• Erelid
  • Leeftijd: 21

Gepost op: 15-05-2011 17:20:41

Helemaal mee eens. Tja, ergens plaats je jezelf misschien in een hokje als je je out. Maar ik vind dat absoluut geen teken van zwakte... mensen hebben nou eenmaal bevestiging nodig, en dat is doodnormaal :)

En ooit zal je je toch moeten outen. Of ga je, als je een vriendje hebt, opeens met hem voor de deur van je ouders & vrienden staan? :')
Er staat toch ook nergens dat outen een teken is van zwakte, dat het zwak is en al helemaal niet mensen die zich niet outen sterker zijn dan mensen die dat niet doen. Het gaat erom dat je een zwakte toont/bekent en daarmee toegeeft aan het hokjesdenken.
Some say I'm suicidal with a sense of humour!
And now I select you, slow now I let you, see how I stun.
YOU ALL FORGOT RUDOLF HESS?!

Topic-labels: Geen