Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Sipralexa] Ervaringen?  (gelezen 3023 keer)

Offline stickyTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 31
  • Land: be
  • Geslacht: Man

Gepost op: 22-04-2011 22:25:48
Wie heeft er ervaring met het AD Sipralexa

Ik ben naar dokter geweest omdat ik regelmatig dwanggedachten heb,pieker,laag zelfbeeld heb en mijn emotioneel gevoel kwijt ben.
In het verleden heb ik al eens een AD geslikt(paroxetine)maar had ontzettend last van een droge mond en sexuele disfunctie...Nu heb ik gehoord dat de meeste ad die bijwerking hebben,maar ik twijfel of ik die sipralexa zou nemen Ún of ik er gebaat mee ga zijn...?Echt deppresief ben ik niet en het is weeral die vuile troep waar u lichaam aan gewend moet worden enz...Ik volg dagtherpie in een ziekenhuis en vindt dat er te rap wordt voorgeschreven ect..en in die bijwerkingen heb ik echt geen zin meer hoor!Het zijn dus vooral mijn gedachten die soms te fel aanwezig zijn enzo,maar het belemmerd wel niet mijn functioneren in het dagelijkse leven..iemand tips-ervaringen?bedankt.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2011 22:35:19 door Wasp »

Offline Oant Moarn

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 24
  • Land: nl

Gepost op: 24-04-2011 00:21:52
als jij vind dat je bijwerkingen ervan krijgt die je niet wilt en je vind dat het te rap word voorgeschreven dan heb je het recht om het te weigeren. AD is een aanslag op je lichaam/geest en brengt soms nog meer bijwerkingen met zich mee dan dat het goed doet.
Als je het niet wilt moet je het ook niet doen.
Tired of living and scared of dying.

MaArtj3

• Gast

Gepost op: 24-04-2011 08:27:32
Als ik jou zo hoor zou ik zeggen dat je het niet moet doen! Zelf heb ik toch al iets tegen AD, heb het op mijn 14e/15e gehad waardoor ik daarna een zelfmoordpoging heb gedaan (erg fijn dat de dokter de dosis maar bleef verdubbelen en ik steeds slechter werd).  :-\

• Actief Lid

Gepost op: 24-04-2011 14:00:14
Ik heb al paar soorten gebruikt voor men gedachten,maar veel heeft alles niet geholpen,zelfs niets....Ik denk dat AD echt kan helpen voor mensen met zware depressie,maar niet voor sombere stemming en/of piekeren en steeds dezelfde gedachten.De bijwerking die ik het meest last toen van had was duizeligheid en sexuele stoornissen(geen orgasme meer kunnen krijgen) Heb al dingen van dokter gekregen en gewoon niet (durven) genomen.Ik neem al wel een 2 tal maand omega 3 visolie naart schijnt zou dat oa goed zijn voor de stemming en de stress enz..

Offline Artemis

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel
  • Leeftijd: 29
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 25-04-2011 07:11:19
Als ik jou zo hoor zou ik zeggen dat je het niet moet doen! Zelf heb ik toch al iets tegen AD, heb het op mijn 14e/15e gehad waardoor ik daarna een zelfmoordpoging heb gedaan (erg fijn dat de dokter de dosis maar bleef verdubbelen en ik steeds slechter werd).  :-\

Dat het met jou slechter ging, betekent niet dat de AD daar de oorzaak van waren?

Sticky: je mag zelf weten of je het neemt of niet, maar antidepressiva werken niet perse alleen maar tegen depressie. Ook als je van 1 AD bijwerkingen hebt, betekent dat niet dat een ander niet wel geschikt kan zijn. Als je iets niet neemt of durft te nemen, zou ik dat overigens wel tegen de arts vertellen, want anders weet hij of zij het ook niet meer.
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

MaArtj3

• Gast

Gepost op: 25-04-2011 08:41:47
Dat het met jou slechter ging, betekent niet dat de AD daar de oorzaak van waren?

Sticky: je mag zelf weten of je het neemt of niet, maar antidepressiva werken niet perse alleen maar tegen depressie. Ook als je van 1 AD bijwerkingen hebt, betekent dat niet dat een ander niet wel geschikt kan zijn. Als je iets niet neemt of durft te nemen, zou ik dat overigens wel tegen de arts vertellen, want anders weet hij of zij het ook niet meer.
Dat bleek uiteindelijk wel de oorzaak te zijn. Na afbouwen ging het weer een stuk beter, niet dat ik toen van mijn nare gevoelens afwas, maar ik was niet meer zo depri en had geen zelfmoordneigingen meer.

• Actief Lid

Gepost op: 25-04-2011 11:51:04
Ja dat komt wel vaker eens voor denk ik.Oke,ik zit met paar problemen waar AD ev voor kunnen helpen maar kheb gewoon geen zin om hele boel weer op te starten :( Terug lange tijd nemen alvorens te kunnen zeggen of het helpt al dan niet enja,ook weer die bijwerkingen.Ik heb echt geen zin om weer geen orgasme te hebben.Ik bevredig mij vrijwel alle dagen,en door die AD ging het gewoon niet meer,das echt frustrerend hoor want ik had wel zin,maar kon het gewoon niet meer :? Heb op internet opgezocht en er zijn AD die geen sexuele bijwerkingen hebben,maar dan vraag ik me af of deze ook helpen tegen steeds dezelfde gedachten in je hoofd?Hoe dan ook,een pil lost je problemen niet alleen op,dat weet ik ook wel maar kzit dus met de kwestie neem ik ze of neem ik ze niet??Maar ben gewoon bang,en wil niet dat ik weer sexuele bijwerkingen ga hebben want das echt kut >:(

Offline Artemis

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel
  • Leeftijd: 29
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 26-04-2011 01:22:02
Ja dat komt wel vaker eens voor denk ik.Oke,ik zit met paar problemen waar AD ev voor kunnen helpen maar kheb gewoon geen zin om hele boel weer op te starten :( Terug lange tijd nemen alvorens te kunnen zeggen of het helpt al dan niet enja,ook weer die bijwerkingen.Ik heb echt geen zin om weer geen orgasme te hebben.Ik bevredig mij vrijwel alle dagen,en door die AD ging het gewoon niet meer,das echt frustrerend hoor want ik had wel zin,maar kon het gewoon niet meer :? Heb op internet opgezocht en er zijn AD die geen sexuele bijwerkingen hebben,maar dan vraag ik me af of deze ook helpen tegen steeds dezelfde gedachten in je hoofd?Hoe dan ook,een pil lost je problemen niet alleen op,dat weet ik ook wel maar kzit dus met de kwestie neem ik ze of neem ik ze niet??Maar ben gewoon bang,en wil niet dat ik weer sexuele bijwerkingen ga hebben want das echt kut >:(

Als ze met een ander AD terugkomen, kun je er toch mee stoppen?
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

• Actief Lid

Gepost op: 26-04-2011 17:55:10
Idd.voorlopig neem ik niks,maar ik ga kijken hoe het binnen 2 weken gaat en dan kan ik nog altijd zien of ik iets van medicatie moet nemen.De laatste 2 AD hadden echt te veel sexuele bijwerkingen(anafranil en paroxetine) nu lees ik op internet dat vrijwel de meeste AD die bijwerking geven.Nogtans zijn er paar nieuwere AD die deze niet of in mindere mate geven,maja kvrees ervoor dat de dokter daar niet van op de hoogte is.Ze houden daar toch allemaal geen rekening mee :? Sipralexa heb ik enkele jaren geleden genomen en daar had ik geen last van.Ik weet wel niet hoe het sexueel dan was,mss was ik toen nog niet zo'n dagelijkse rukker :-[ als het zover komt moet ik mss een lage dosis overwegen..maar dan is weer de vraag of het iets gaat uithalen kwa klachten die ik heb.Er zijn sommige mensen die niks baat hebben van AD.Ik ben wel niet depri,maar het af en toe wisselende stemming en terugkerende gedachten en emotioneel geremd zijn...de vraag is of AD daarvoor kunnen helpen?De psh zegt van wel,maja voor hun helpt alles en ze schrijft ook rap medicatie voor vindt ik,zeker omdat ze verbonden is aan een ziekenhuis.Iemand raad of ervaringen?Alvast bedankt.

Topic-labels: Geen