Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Haar verven] Van geverfd bruin terug naar blond?  (gelezen 6812 keer)

lienepien

• Gast

Gepost op: 10-03-2011 14:33:01
Hoi!

In september heb ik mijn haar bruin geverfd. Sindsdien heb ik de uitgroei steeds in dezelfde kleur bijgewerkt. Maar nu ben ik bruin echt zat en ik wil heel graag terug naar blond! Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik lees dingen over eerst blonderen en dan verf erover, of over heel veel highlights zetten en nog veel meer.. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik wil eerst wat meer info voor ik op de kapper afstap met mijn vraag.. Zij raadden overigens aan om mijn uitgroei steeds lichter te verven, maar dat ziet er echt niet uit bij mij..
Hier een voor en na foto:

Voor:

Na:

Dus: Tips, ideeën? Ze zijn allemaal welkom!!

Offline Agnew

• Actief Lid
  • Leeftijd: 20
  • Land: be
  • Geslacht: Man

Gepost op: 10-03-2011 19:34:24
ik vind je blond haar mooier :p
Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead
~
Swb moet blijven!

Offline kthd

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 45
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 10-03-2011 19:37:09
Blond zie je er jonger uit.
Het mooiste moment van de dag is wakker worden met een d.o.l.

MissDi

• Gast

Gepost op: 10-03-2011 19:39:03
Ze vraagt niet naar wat mooier is. Maar volgens mij kun je het wel laten ontkleuren? Ik weet niet of jouw kapper daar bereid toe is?

lienepien

• Gast

Gepost op: 10-03-2011 21:44:11
Blond zie je er jonger uit.
ik vind je blond haar mooier :p
Bedankt voor jullie reactie, maar dat was niet mn vraag ;)

Ze vraagt niet naar wat mooier is. Maar volgens mij kun je het wel laten ontkleuren? Ik weet niet of jouw kapper daar bereid toe is?

Dat denk ik inderdaad ook, maar was benieuwd of mensen hier er soms ervaring mee hebben.. Maar volgens mij heeft niemand echt zin om te reageren :(

Ik heb het eerder gevraagd en toen gaf ze de tip van uitgroei steeds lichter bijwerken, maar dat vind ik er echt niet uitzien.. Maar ik weet niet of ze dat aanraadde omdat dat beter voor mn haar is, of omdat ze het niet willen ontkleuren..
« Laatst bewerkt op: 10-03-2011 21:44:55 door lienepien »

Devilish_Angel

• Gast

Gepost op: 10-03-2011 21:48:08
Blond vind ik ook leuker inderdaad. Is dat je eigen kleur?

Ik denk dat het het beste is voor je haar om het er gewoon uit te laten groeien en dan inderdaad je uitgroei bij te werken. Mja goed, als je in één keer terug wil naar blond, kun je het gewoon blonderen en dan de gewilde kleur erin zetten. Dat is niet goed voor je haar, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Ik hoop alleen wel dat de kleur dan niet verkeerd uitslaat.

Offline Sacha

• Erelid
  • Leeftijd: 24
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 10-03-2011 21:50:12
Als ik jou was zal ik daarvoor echt even naar de kapper gaan. Weet je zeker dat het goed komt.

Blond staat je trouwens erg leuk!
A house doesn't make a home, don't leave me here alone.

lienepien

• Gast

Gepost op: 10-03-2011 21:51:42
Blond vind ik ook leuker inderdaad. Is dat je eigen kleur?

Ik denk dat het het beste is voor je haar om het er gewoon uit te laten groeien en dan inderdaad je uitgroei bij te werken. Mja goed, als je in één keer terug wil naar blond, kun je het gewoon blonderen en dan de gewilde kleur erin zetten. Dat is niet goed voor je haar, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Ik hoop alleen wel dat de kleur dan niet verkeerd uitslaat.

En om de hoeveel tijd bijkleuren denk je dan? Om de 2 maanden ofzo? Want das natuurlijk ook een dure grap als dat een jaar duurt ofzo..
De bovenste foto is mijn natuurlijke kleur na een zonnige zomer, in de winter is het wat donkerder, maar wel echt blond.

Offline nnb

• Actief Lid
  • Leeftijd: 28
  • Land: nl

Gepost op: 10-03-2011 21:52:42
uit laten groeien door inderdaad aller eerst je uitgroei met blonde kamstrengen bij te werken, en met donkere kamstrengen door je lengtes te doen. dit is niet slecht voor je kwaliteit,
1 dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Devilish_Angel

• Gast

Gepost op: 10-03-2011 21:54:21

En om de hoeveel tijd bijkleuren denk je dan? Om de 2 maanden ofzo? Want das natuurlijk ook een dure grap als dat een jaar duurt ofzo..
De bovenste foto is mijn natuurlijke kleur na een zonnige zomer, in de winter is het wat donkerder, maar wel echt blond.

Geen flauw idee. Dat hangt van de bijkleur-kleur (:+) af en van hoe snel je haar groeit en zo... dat is een kwestie van gaan zodra je zelf merkt dat het weer opnieuw moet, denk ik.
Misschien dat een kapper je beter advies kan geven. Die vinden het heus niet erg als je ze even belt om het te vragen (al snap ik ook wel dat je er niet meteen op af wil stappen).

lienepien

• Gast

Gepost op: 10-03-2011 21:58:59
uit laten groeien door inderdaad aller eerst je uitgroei met blonde kamstrengen bij te werken, en met donkere kamstrengen door je lengtes te doen. dit is niet slecht voor je kwaliteit,
Ik begrijp niet helemaal hoe je dit bedoelt..
Een lichte kleur op mn uitgroei doen en donker op de rest ofzo? dat gaat toch niet? :p
« Laatst bewerkt op: 10-03-2011 21:59:46 door lienepien »

lienepien

• Gast

Gepost op: 10-03-2011 21:59:35

Geen flauw idee. Dat hangt van de bijkleur-kleur ( :+ ) af en van hoe snel je haar groeit en zo... dat is een kwestie van gaan zodra je zelf merkt dat het weer opnieuw moet, denk ik.
Misschien dat een kapper je beter advies kan geven. Die vinden het heus niet erg als je ze even belt om het te vragen (al snap ik ook wel dat je er niet meteen op af wil stappen).
24 maart moet ik weer om te knippen, dan vraag ik het gelijk wel ff, zoveel haast heeft het niet.

Offline Line

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 10-03-2011 22:00:52
Ik heb echt exact hetzelfde gedaan :P

van blond

naar bruin

Ik heb een kleurspoeling gebruikt. 1x gedaan. Het is nu veel lichter, dat wel, maar nog steeds donkerblond/bruin. Het zal er uiteindelijk wel uitslijten, maar dan wordt het lelijk. Ik heb dus een coupe soleil genomen bij de kapper, met zo'n mutsje, voor 25 euro. (kun je zelf ook doen met een mutsje) en toen zag het er weer wat natuurlijker uit, maar nog steeds vrij donker. In ieder geval niet meer zo'n grijsdode kleur :P

Ik heb het niet blond geverfd, omdat de kapster zei dat mijn bruine spoeling een roodtint bevatte. Dat betekent dat mijn haar oranje gaat worden wanneer ik het ga blonderen....  *( Ik wil het risico niet lopen dat het oranje wordt :P Wat je zou kunnen doen is ontkleuren, maar dan nog heb je die kans, en daarna moet je het dan nog weer een normale kleur geven ben ik bang :P Ik ga het misschien wel proberen, maar aan de andere kant, ik ga straks naar Afrika, dus dan heb ik elke dag zon op mijn haar, misschien kleurt het dan automatisch wel weer blond <3
<3 lieft

lienepien

• Gast

Gepost op: 10-03-2011 22:09:04
Ik heb echt exact hetzelfde gedaan :p

van blond

naar bruin

Ik heb een kleurspoeling gebruikt. 1x gedaan. Het is nu veel lichter, dat wel, maar nog steeds donkerblond/bruin. Het zal er uiteindelijk wel uitslijten, maar dan wordt het lelijk. Ik heb dus een coupe soleil genomen bij de kapper, met zo'n mutsje, voor 25 euro. (kun je zelf ook doen met een mutsje) en toen zag het er weer wat natuurlijker uit, maar nog steeds vrij donker. In ieder geval niet meer zo'n grijsdode kleur :p

Ik heb het niet blond geverfd, omdat de kapster zei dat mijn bruine spoeling een roodtint bevatte. Dat betekent dat mijn haar oranje gaat worden wanneer ik het ga blonderen....  *( Ik wil het risico niet lopen dat het oranje wordt :p Wat je zou kunnen doen is ontkleuren, maar dan nog heb je die kans, en daarna moet je het dan nog weer een normale kleur geven ben ik bang :p Ik ga het misschien wel proberen, maar aan de andere kant, ik ga straks naar Afrika, dus dan heb ik elke dag zon op mijn haar, misschien kleurt het dan automatisch wel weer blond <3

Oke, en de coupe soleil heb je over de kleurspoeling gedaan?
Maar mijn haar is dus echt met permanente verf gedaan, zal dat dan wel kunnen?.. Coupe soleil is toch ook plukjes blonderen? Krijg je dan niet alsnog dat oranje? :P

Maar bij jou staat het trouwens wel super!

Offline Line

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 10-03-2011 22:11:45

Oke, en de coupe soleil heb je over de kleurspoeling gedaan?
Maar mijn haar is dus echt met permanente verf gedaan, zal dat dan wel kunnen?.. Coupe soleil is toch ook plukjes blonderen? Krijg je dan niet alsnog dat oranje? :P

Maar bij jou staat het trouwens wel super!
Ja ik weet niet, dat er dan kleine plukjes blond zijn maakt het natuurlijk (omdat mijn haar nu lichtbruin is..) en misschien zijn ze wel wat oranjig, maar mijn haar lijkt nu natuurlijk ipv lelijk lichtbruin met asblonde uitgroei. Ik ben gewoon naar de kapper gegaan, die heeft het bekeken en me voor keus gesteld; blonde lokken of blonde plukjes met coupe soleil (scheelde 10 euro).
Ze zei, als je het weer blond wilt hebben helemaal, kost een hell lot of time en een vermogen :P Want ze moeten het dan helemaal ontkleuren etc. Plus is super slecht voor je haar. Ik zou gewoon even langs een kapsalon lopen voor advies. Jouw haar ziet er nog super donker uit dus denk dat het voor jou sowieso nog geen optie is.
<3 lieft

Topic-labels: Geen