Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [De pil] Deso 20; enkele vraagjes  (gelezen 16278 keer)

Offline aniekkie

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 26
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 01-03-2011 23:54:36
0
Denk dat het bijna iets eigen is aan deso en ervoor desorelle. Ik heb de deso30 en had net zoals stampertje ook eerst een hele maand lichte bloeding (bruine/ licht rode veegjes). Maar na mijn eerste stopweek was het toen gedaan. Dus geen zorgen maken, gewoon even een maandje afwachten.

Offline hollywoodundeadTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 21
  • Land: be

Gepost op: 02-03-2011 12:41:29
0
Uhm nee en stiekem weet je dat zelf ook wel.

Niet zeker ze, want er wordt hier gezegd dat het kan dat je je regels niet krijgt in je stopweek terwijl de bijsluiter mij verteld dat je je regels moet hebben tijdens je stopweek.

Dus daarmee toch wat  :-\.
"You're living for nothing now, I hope you're keeping some kind of record..."
~

Loett

• Gast

Gepost op: 02-03-2011 12:49:13
0
Zucht. Voor de 10e keer..  Dat kan dus, maar je kan het deze keer ook overslaan, dat is niet te zeggen.

Edit: trouwens, de bijsluiten van de pil is ook niet up to date, iig niet het briefje dat je erbij krijgt.
« Laatst bewerkt op: 02-03-2011 13:44:08 door Koettie »

Offline Stampertje

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 27

Gepost op: 02-03-2011 13:43:15
0
Denk dat het bijna iets eigen is aan deso en ervoor desorelle. Ik heb de deso30 en had net zoals stampertje ook eerst een hele maand lichte bloeding (bruine/ licht rode veegjes). Maar na mijn eerste stopweek was het toen gedaan. Dus geen zorgen maken, gewoon even een maandje afwachten.
Het is niet alleen bij Deso hoor ;) Van andere 'pilmerken' kan je het net zo goed ook hebben :)
In New York, concrete jungle where dreams are made of, there's nothing you can't do, now you're in New York. These streets will make you feel brand new, the lights will inspire you, let's hear it for New York!        ~ Lid van WWS!

• Actief Lid

Gepost op: 06-03-2011 00:12:24
0
Hmm, this kinda sucks then.

Ik heb es gebeld naar mijn dokter , en hij wist me te vertellen dat dit wrs komt omdat ik "te vroeg begonnen ben". Ik mocht blijkbaar enkele dagen na het begin van mijn regels beginnen met mijn pilletje.

Maar ik moet terug gaan om deze te verzwaren naar deso 30
~

bloempjuu

• Gast

Gepost op: 06-03-2011 13:06:15
0

Ik heb es gebeld naar mijn dokter , en hij wist me te vertellen dat dit wrs komt omdat ik "te vroeg begonnen ben". Ik mocht blijkbaar enkele dagen na het begin van mijn regels beginnen met mijn pilletje.

ofwel heb jij je dokter niet goed begrepen, ofwel heeft hij het mis uitgelegd.

De allereerste keer dat je met je pil moest beginnen, moest je de pil nemen de 1e dag van je menstruatie.
Dan na je strip gewoon een stopweek houden en na de stopweek een nieuwe strip.
Natuurlijk kan je ook doorslikken, maar ik zou de eerste maanden gewoon een stopweek houden zodat je lichaam er wat aan kan wennen.

Verder was voor mij deso 20 te licht (ik kreeg na 8 maand mijn menstruatie gewoon nog steeds voor mijn stopweek, laat staan dat ik kon doorslikken) en ben ik nu overgeschakeld naar deso 30.

Ik vind het overigens wel een pil met weinig tot geen bijwerkingen, dus dat is wel fijn (:
« Laatst bewerkt op: 06-03-2011 13:07:10 door Fiora »

Loett

• Gast

Gepost op: 06-03-2011 23:20:30
0

Wat een onzin. Je kan gewoon de eerste dag beginnen.

• Actief Lid

Gepost op: 07-03-2011 00:43:32
0
Wat een onzin. Je kan gewoon de eerste dag beginnen.

Vind ik ook. Maarja, de "hoger geleerden" apparently not -_-
~

Offline Ruby.

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26
  • Land: nl

Gepost op: 07-03-2011 00:48:03
0
Oja, 1 dokter tegen de rest.
En dan zal de dokter wel gelijk hebben...
Jij hebt prima gehandeld, verder kan ik herhalen wat de anderen zeiden maar probeer die pil nou tenminste eerst eens 2 maand uit!

Don't you dare.

Offline Stampertje

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 27

Gepost op: 07-03-2011 10:18:38
0
Hou het nu nog eens een even vol. Je hebt alles gedaan wa tje moest doen. Je lichaam moet gewoon wennen aan de pil, de hormonen maw... Kijk het even aan, wacht op z'n minst je stopweek af! Het is niet omdat je de eerste maand ietwat bloedverlies hebt dat je pil te licht is hé!
In New York, concrete jungle where dreams are made of, there's nothing you can't do, now you're in New York. These streets will make you feel brand new, the lights will inspire you, let's hear it for New York!        ~ Lid van WWS!

Little_Me

• Gast

Gepost op: 07-03-2011 10:23:50
0
Ik heb die ook. Bij mij verliep alles volgens plan.

bloempjuu

• Gast

Gepost op: 07-03-2011 10:47:28
0
Vind ik ook. Maarja, de "hoger geleerden" apparently not -_-
Nou mijn dokter zei anders mooi: op de 1e dag vn je menstruatie nemen.
Anders ben je de 1e maand niet veilig..

En voor de rest: idd niet zomaar verhogen, gewoon even afwachten ;) hoe minder hormonen in je lijf, hoe beter

Offline Liil_Starr

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 14-04-2011 14:48:57
0
Mocht dit je geruststellen: ik zit met net hetzelfde probleem:-) ik gebruik deso 20 al langer maar ben door omstandigheden een maandje gestopt. Anderhalve week geleden ben ik echter opnieuw begonnen, op dag 1 van mijn menstruatie en heb nu nog steeds last van een rozig verlies. Volgens mij is dit inderdaad normaal, ookal heb ik hier voordien geen last van gehad, en dient je lichaam gewoon op zijn plooien te komen.

Lijkt me het beste om gewoon de raad op te volgen en af te wachten;-) mocht je volgende maand nog last hebben van tussentijdse 'bloedingen' kan je nog altijd verhogen.

Topic-labels: Geen