Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Onzeker] Schuldgevoel.. Wat te doen?  (gelezen 218 keer)

Offline RadiohoofdTopic starter

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 04-01-2011 21:53:55
Hallo SWB-forum.

Allereerst bedankt voor de moeite die je neemt als je mij advies wil geven, mijn verhaal is als volgt:

Ik (jongen, 22 jaar) ben nu zo'n anderhalf jaar samen met mijn vriendin. We hebben geen relatie-problemen, alles gaat goed. Althans dat dacht ik..

Het punt is namelijk, bij een feestje laatst liet een meisje uit mijn vriendengroep weten dat ze mij wel een aantrekkelijke jongen vindt, en dat als ik single was ze het wel zou weten. Ik vond haar wel leuk voordat ik wat met mijn vriendin kreeg, alleen toen was zij al bezet, dus schonk ik er niet al te veel aandacht aan.
Ze zei op het feestje ook: Wie weet , als het ooit uit gaat tussen jullie kunnen wij nog wel eens daten, alleen aan de ene kant hoop ik dat niet want dat betekent dat het uitgaat tussen jou en je vriendin en dat lijkt me ook niet leuk voor jullie. (Dit zeg ik erbij om iig even duidelijk te maken dat ze niet het type meisje is dat onze relatie zal proberen kapot te maken).

Nou is dit allemaal niet zo'n probleem natuurlijk - fijn zelfs als je een complimentje krijgt - maar tot mijn schrik heb ik sinds dat feest (1 januari) moeite om haar uit mijn hoofd te krijgen.. Ik voel me heel erg schuldig tegenover mijn vriendin, en ik snap niet dat ik door een paar zinnen zo van mijn stuk gebracht kan worden. Wat zegt dit over mijn relatie .. of over mij..    Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om het uit te maken voor een ander meisje, dat zal ik ook sowieso niet doen..

Ik kan er met niemand over praten, want mijn vriendengroep is erg hecht en dat meisje had gevraagd om het aan niemand te vertellen. Ik denk ook niet dat ik het aan mijn vriendin kan vertellen want die zou redelijk flippen ben ik bang..

Ik wou dat ze het nooit had gezegd, maar aan de andere kant ook weer niet want het voelt toch fijn als een meisje die je altijd al een beetje leuk hebt gevonden zegt dat ze je echt geweldig vindt.. Ik wou dat ik haar kon vergeten maar dat zal ook moeilijk gaan (en eigenlijk wil ik dat ook niet).. Ik word er echt helemaal gek van en voel me nu dus al 4 dagen schuldig en gewoon klote  :(

Is iemand wel eens in een soortgelijke situatie belandt?

Alvast bedankt,
J

Aurora_66

• Gast

Gepost op: 04-01-2011 22:01:23
Als je al een tijdje samen bent met iemand kan het zijn dat je wat interesse in hem/haar denkt te verliezen of verliest, meestal is dit maar tijdelijk voor zo ver ik weet. Er zijn natuurlijk ook mensen waarbij het niet tijdelijk is, maar daar gaat het nu even niet om. Als jij het niet uit wilt maken met je huidige vriendin geeft dat toch al aan dat je veel om haar geeft. Het kan nu even zo zijn dat je met een ander in je hoofd zit, wat op zich ook wel logisch is aangezien je al langer samen bent met haar en ineens van iemand die je altijd al leuk vond te horen krijgt dat zij jou leuk vind, maar dat neemt toch niet weg dat je nog steeds van je vriendin houdt? Van iemand houden is meer dan 24/7 aan hem/haar denken, ik zou me pas zorgen gaan maken als je er over nadenkt om het uit te maken met je eigen vriendin vanwege haar.

Loett

• Gast

Gepost op: 04-01-2011 22:02:42
Ik vind ook wel eens andere jongens interessanter is dan toegestaan. Maar schuldig voelen? Nee hoor, ik hou van mijn vriendje en ga het ook niet uitmaken voor een ander, die vlinders gaan wel weg :)

Offline MissMachine

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 19
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 04-01-2011 22:12:29
Als dat meisje aan geeft van; Hey als het ooit uit gaat kunnen wij misschien wat krijgen. DAn doet ze zich alleen maar voor als het; Ik wil niet dat het uitgaat hoor. Want waarschijnlijk wil ze dit dan wel. Ikzelf heb ook zoiets. Ik heb al bijna een jaar een vriend, maar mijn ex is sinds kort ook weer in mijn leven. En dit maakt me helemaal gek, want mijn ex is veel zelfverzekerder dan mijn vriend. En ik betrapte mezelf er ook steeds vaker op dat ik steeds meer aan hem ging denken enzo. Hij bleef maar zeggen; Ikv ind je leuk maar ik wil echt niet de reden van jullie break-up zijn hoor. Maar na een tijdje ging het toch fout en hebben we gezoend. Dus die woorden zijn echt neit te vertrouwen. DAt is in veel gevallen alleen maar om over te komen van oh kijk mij lief zijn. Dus als ik jou was zou ik lekker bij je vriendin blijven. (:
M<3M

Offline RadiohoofdTopic starter

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 05-01-2011 00:32:17
Dank jullie wel voor jullie reacties :)

Denk dat ik het maar gewoon aankijk, het zal inderdaad wel normaal zijn om toch af en toe iets voor iemand anders te voelen.. zolang het niet te lang duurt!

Topic-labels: Geen