Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Rattenplaag] Hoe aan te pakken?  (gelezen 1736 keer)

Offline armadiljo

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 28-11-2010 17:27:29
ik zou een nieuw geweer gaan kopen (luchtbuksen zijn voor mietjes) en ze een voor een kapot schieten  d:)b

homerrr

• Gast

Gepost op: 28-11-2010 17:49:53
ik zou een nieuw geweer gaan kopen (luchtbuksen zijn voor mietjes) en ze een voor een kapot schieten  d:)b
Alle pistolen/luchtbuksen zijn voor mietjes.

timsel

• Gast

Gepost op: 28-11-2010 17:52:33
heb jij hier als 13-jarige een vergunning voor? :-\

Een luchtbuks .. is daar een vergunning voor nodig?

tja, en al is die er.. hoef je niet verbaast te doen dat iemand van 13 die heeft toch.
koop je zo ergens.. veel vaders hebben die dinge ook nog wel ergens op zolder..

TheFilth

• Gast

Gepost op: 28-11-2010 18:07:12

tja, en al is die er.. hoef je niet verbaast te doen dat iemand van 13 die heeft toch.

Mijn vader heeft nog twee loodjesgeweren :).

Offline puzzie

• Actief Lid
  • Leeftijd: 21
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 28-11-2010 18:45:13

nee geen vergunning nodig. Alleen onder de 18 jaar zijn ze verboden. Of je moet een uitzondering zijn met vergunning ;)
wie het laatst lacht..
heeft last van een traag reactie vermogen

MaArtj3

• Gast

Gepost op: 29-11-2010 15:58:04
Luchtbuks zo eigenlijk moeten werken..  :+ Heb ooit eens voorlichting gehad van een ongedierte bestrijder en die hebben bij een kippenboer de eierband (band waarmee je de eieren naar 1 plek brengt) aangezet en ze konden zo de ratten er vanaf schieten  :+
Maare ff OT; Ratten zijn eigenlijk te slim voor vergif. Ze laten er eentje het proberen en als die kapot gaat vreet de rest het niet. Ook zijn ze bang voor nieuwe dingen. Je zou langs een dierenwinkel (ja echt..) kunnen gaan voor een soort doos waar je het vergif in moet doen (of zelf ff iets bouwen) Ratten eten graag op beschutte plekken, dus in zo'n doos. Moet je wel even geduld hebben, en gif wat niet direct werkt (daar gaan ze pas na een aantal dagen kapot van)..

j.b.

• Gast

Gepost op: 29-11-2010 16:43:43

Nee, oficieel niet, maar je moet 18 jaar of ouder zijn om ze te kopen, mijn vader heeft wel een geweer maar die heeft veel tegenslag en de kogels zijn veel duurder, een luchtbuks kogeldoosje kost 5 euro per 1000, dat is veel goedkoper. En op een half boerderij een beetje appels kapot schieten, daar kan toch niet zoveel mee gebeuren?

j.b.

• Gast

Gepost op: 29-11-2010 16:45:14
Luchtbuks zo eigenlijk moeten werken..  :+ Heb ooit eens voorlichting gehad van een ongedierte bestrijder en die hebben bij een kippenboer de eierband (band waarmee je de eieren naar 1 plek brengt) aangezet en ze konden zo de ratten er vanaf schieten  :+
Maare ff OT; Ratten zijn eigenlijk te slim voor vergif. Ze laten er eentje het proberen en als die kapot gaat vreet de rest het niet. Ook zijn ze bang voor nieuwe dingen. Je zou langs een dierenwinkel (ja echt..) kunnen gaan voor een soort doos waar je het vergif in moet doen (of zelf ff iets bouwen) Ratten eten graag op beschutte plekken, dus in zo'n doos. Moet je wel even geduld hebben, en gif wat niet direct werkt (daar gaan ze pas na een aantal dagen kapot van)..

Oo, dus daarom, ik heb er eentje gevangen in een kooi, toen gif gegeven, dat at ie maar na een uur of 6 was ie nog niet dood en toen heb ik hem kapotgeschoten.

Drom

• Gast

Gepost op: 29-11-2010 16:46:50
Is de ongedierte bestrijding al geweest??? om jullie huis weer bewoonbaar te maken?

j.b.

• Gast

Gepost op: 29-11-2010 16:57:32
Is de ongedierte bestrijding al geweest??? om jullie huis weer bewoonbaar te maken?

ja, ze hebben er tot nu toe 14 gevangen en gedood

Drom

• Gast

Gepost op: 29-11-2010 16:59:16
ja, ze hebben er tot nu toe 14 gevangen en gedood

Wow, dan schiet het op hé

Offline Tjoolder

• Lid
  • **
  • Geslacht: Man

Gepost op: 29-11-2010 16:59:38
Een kat!
Ik woon op de buiten en we hadden altijd wel iets van veldmuizen, ratten of andere dieren (kikkers, spinnen, vogels,...) in huis ... maar sinds we een kat hebben is dat allemaal voorbij
Ik zag ooit 'n rat en een kat uit dezelfde voederbak eten op hetzelfde moment, wat heb je daar dan aan?
Wie varen wil moet roeien. Her waist is waving like a ship.
PB: ☐ Trendwatcher ☑ Asshole
Alcoholismo y otras drogas.

j.b.

• Gast

Gepost op: 29-11-2010 17:03:55

Wow, dan schiet het op hé

ja, ze dode die ratten ook met een luchtbuks maar dan met een crosman pumpmaster 760, en dan schreeuwen ze dat schieten van ratten met een buks zielig is.

Drom

• Gast

Gepost op: 29-11-2010 17:06:29
ja, ze dode die ratten ook met een luchtbuks maar dan met een crosman pumpmaster 760, en dan schreeuwen ze dat schieten van ratten met een buks zielig is.

Het gaat erom dat het nu door proffessionals gedaan wordt en dat je niet zelf wat aan kloten om dat zo maar eens te noemen

Offline armadiljo

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 29-11-2010 17:19:34

Dat ratten doodgeschoten worden maakt me niet zoveel uit.

Dat 13-jarigen op zolder of in de kelder met geweren liggen te spelen is levensgevaarlijk. En dat ze er alles aan doen om hun verantwoordelijkheid daarvoor weg te stoppen en te minimaliseren is ook best verontrustend.

Topic-labels: Geen