Ik heb onlangs een tweedewagen gekocht bij een autohandelaar, ik ben deze gaan bezichtigen en toen hebben we gezien dat de rechtervoorband een hele grote bobbel had, en dat de remschijven er een beetje versleten uitzagen.
De verkoper had ons beloofd de voorband te vervangen door een nieuwe, omdat deze met deze bobbel sowieso niet door de keuring kon geraken. Dit was natuurlijk al een kost minder voor ons

We gingen er van uit dat, moesten de remschijven inderdaad een beetje versleten zijn, de keuring deze ook zou laten vervangen.
Toen we telefoon kregen dat de wagen door de keuring heen was, mochten we om de wagen gaan. Deze hebben we betaald en meegenomen naar huis, om hem nadien hier bij een garage in de streek binnen te steken voor een controle / klein onderhoud.
Vandaag kreeg ik telefoon van die garage (ben trouwens bevriend met de eigenaars) om me te vertellen dat er een gigantische bobbel op de achterband zat en dat de remschijven nog maar enkele honderden kilometers konden overleven. De wagen was alles behalve veilig. Door de bobbel was er een grote kans op een klapband, en de remschijven zouden het binnen de korste keren begeven. TOCH is deze wagen door de keuring geraakt, terwijl de garage hier in de streek (en wij) ons afvragen hoe dat mogelijk is. Er is dus iets niet pluis.
Ik heb de verkoper gebelt, en hem hier over aangesproken. Ik heb hem gevraagd hoe het mogelijk is dat de band met de bobbel op, opeens achteraan de wagen is geraakt én door de keuring. Hij vertelde me dat hij hier niets van weet en dat die bobbel er waarschijnlijk is gekomen door onderweg naar huis ergens over te rijden... Dat slaat nérgens op! Volgens mij heeft hij gewoon de voor- en achterbanden verwisseld zodat we het niet zouden merken.
Ik heb hem verteld dat er iets niet pluis is, en dat hij heeft gesjoemeld. Hierop zei hij bij zijn advocaat zou gaan voor "laster en eerroof", en dat ik nog iets zou horen van zijn advocaat.
Is er iets wat ik kan doen?
Alvast bedankt,
Touare