[..]
Hoho, JIJ vindt dat het niet hoeft! Het staat iedereen vrij om een eigen mening te hebben. Als iemand niet wil meedoen aan een discussie, is dat prima! Meedoen HOEFT natuurlijk niet! Maar als iemand zich geroepen voelt om een topic te openen over of je naakt of met onderbroek aan doucht, moet dat ook kunnen. Degene die dat niet nodig vindt, reageert daar NIET op, degene die dat zinnig vindt, wél. Zo simpel is het. 
[..]
Maar wél om hygiëne! 
dan heb jij de clue van mijn antwoord aardig gemist
ik vroeg : waarom over discussiëren als het niet hoeft... als antwoord op je vraag : waarom zou je makkelijk doen als je moeilijk kan?
met die bedoeling dus dat je dan ook niet hoeft te discussiëren, want dat is ook makkelijker
snappie?
voorts vind ik het nogal sneu dat sommigen gooien met redenen als hygiëne, terwijl dat bullshit is

sorry maar de ervaring toont me iets anders : ik merk toch wel dat er genoeg verzorgde jongens hun boxer aanhouden

... zijn ze dan plotsklaps zo onhygiënisch (of ze moeten op dat ene plekje, daarzo in hun broekje, een geheime fabriek aan bacteriën verzamelen en dat in tegenstelling tot een anders erg verzorgd lichaam / lijf)
'iedereen heeft hetzelfde' als reden geven is ook al even belachelijk... niet iedereen is hetzelfde... je hebt bijgehouden schaamhaar, je hebt bossen, je hebt lange en korte, dikke en dunne, verschrompelde en gave, lelijke en mooie piemels... noem maar op

dat dat wat onzekerheid kan in meespelen, lijkt me maar normaal... vind je dat sneu, dan ben je evengoed zelf debiel bezig als persoon... weet jij dan veel wat een ander persoon als reden heeft of hoe die zich voelt...
dan moeten mensen ook geen psychiater meer opzoeken, want dan kunnen we meteen alles van tafel vegen : iedereen is hetzelfde, leer er mee leven!
zo simpel is het... (wel leuk dat men in een discussie dergelijke uitdrukkingen gebruikt en tegelijk predikt dat iedereen een eigen mening heeft

)