Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Lichaam] Pijn in lies met opstaan.  (gelezen 2422 keer)

xisabellex

• Gast

Gepost op: 01-12-2009 17:51:56
0
Hee mensen,

Ik heb last van mijn lies/onderbuik (ik kan het niet helemaal plaatsen) als ik op sta. Ik heb eigenlijk de vraag of jullie weten wat het is/ jullie het ook hebben?

Met opstaan bedoel ik dat als ik van de stoel op sta of uit bed stap ofzo.

Alvast bedankt. :D
« Laatst bewerkt op: 02-12-2009 20:52:18 door Hoofdpiet »

Offline Bi_me

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 21
  • Geslacht: Man

Gepost op: 01-12-2009 19:56:50
0
misschien een ontsteking in de darm?
ik weet niet
daar kun je misschien beter met naar de GGD of dokter gaan

heb dat ook gehad en bij mij was het een blinde darmpontsteking
hoop dat jij het ook niet hebt
veel sterkte als je weet wat het is
you only know when someone really means it when he says sorry when he's getting tears in his eyes

Offline marwi

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 02-12-2009 19:50:37
0
Dat is niet zomaar te zeggen. Er zijn diverse mogelijkheden. Maar waar precies zit de pijn? Wat voor pijn is het? Hoe lang duurt het als je weer in beweging bent? Voel je het ook als je zit? Scheelt het als je naar het toilet bent geweest? Hoelang heb je het al? Is er verschil gedurende je cyclus?
Reiki-master. En erkend Sensi-therapeut. :)
Masseren is meer dan alleen knijpen, het is geven. (Marwi geeft je vleugels en neemt je onder-handen.) ;) Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.

Offline Little Miss Vixen

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 24
  • Land: be
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 02-12-2009 19:51:49
0
Wat voor pijn? Stekende pijn? En enkel als je opstaat of ook als je stapt of zit ofzo? :)

xisabellex

• Gast

Gepost op: 07-12-2009 21:48:38
0
Dat is niet zomaar te zeggen. Er zijn diverse mogelijkheden. Maar waar precies zit de pijn? Wat voor pijn is het? Hoe lang duurt het als je weer in beweging bent? Voel je het ook als je zit? Scheelt het als je naar het toilet bent geweest? Hoelang heb je het al? Is er verschil gedurende je cyclus?
Het is een soort stekende pijn, en als ik opsta vaak maar dan verkramp ik meestal gelijk.
Nee, met wc heeft het niks te maken, denk ik.
Ik heb het nu 2 a 3 weken ongeveer.
Ja, ik ben wel heel verschillend ongesteld.

xisabellex

• Gast

Gepost op: 07-12-2009 21:49:00
0
Wat voor pijn? Stekende pijn? En enkel als je opstaat of ook als je stapt of zit ofzo? :)

Ja, stekende pijn, meestal als ik opsta en soms als ik loop.

• Bekend Lid

Gepost op: 08-12-2009 18:15:11
0
[..]

Ja, stekende pijn, meestal als ik opsta en soms als ik loop.
En het is nog steeds niet beter nu? Wordt het ook erger of blijft het dezelfde pijn?
Als het wat lang duurt kan je misschien toch wel beter eens een bezoekje aan de dokter brengen. :)

Offline senior

• Erelid
  • Land: nl

Gepost op: 08-12-2009 19:57:31
0
Kan je in je lies een verdikking voelen? Blaas eens hard op je arm en voel dan nog eens. Er is een kleine kans dat een stukje darm klem zit in je lieskanaal. Het lijkt dan op een soort liesbreuk.
ik mag op straat wel honger krijgen, als ik maar thuis kom eten.
(foto van toen ik nog junior was)

xisabellex

• Gast

Gepost op: 08-12-2009 22:04:33
0
[..]
En het is nog steeds niet beter nu? Wordt het ook erger of blijft het dezelfde pijn?
Als het wat lang duurt kan je misschien toch wel beter eens een bezoekje aan de dokter brengen. :)

Nee, nog steeds dezelfde stekende pijn. Nja erger ligt er soms aan, maar nog niet mee gemaakt dat ie echt veeel meer pijn deed ofzo.

Kan je in je lies een verdikking voelen? Blaas eens hard op je arm en voel dan nog eens. Er is een kleine kans dat een stukje darm klem zit in je lieskanaal. Het lijkt dan op een soort liesbreuk.

Het voelt gewoon normaal, maar meestal heb ik het ook aan allebei de kanten. Dus zou kunnen dat ik het niet voel, omdat ze allebei een bobbeltje hebben ofzo?
Maar na het blazen kreeg ik nog niet iets.

• Bekend Lid

Gepost op: 08-12-2009 22:09:09
0
Ik lees net dat het al 2-3 weken zo is. Dan zou je misschien best toch een stop kunnen maken bij de huisarts? Het kan vrijwel van alles zijn. Ik heb ook eens zo'n stekende pijn gehad, was na een tijdje ook naar de dokter gegaan en die dacht dat ik een ontsteking op mijn bekken had. Ik kreeg pilletjes, slikte ze netjes maar het beterde niet dus ik terug naar de dokter en toen bleek het een bloedklonter in mijn lies te zijn. Niet dat ik je wil bang maken want dat komt niet zoveel voor. Maar ik wil maar zeggen dat het best wel van alles kan zijn. :)

Magella

• Gast

Gepost op: 09-12-2009 20:35:00
0
Klinkt als een liesbreuk, ik zou even langs de dokter gaan als ik jou was.

Offline marwi

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 09-12-2009 22:06:20
0
Klinkt als een liesbreuk, ik zou even langs de dokter gaan als ik jou was.
Vind ik niet.
Masseren is meer dan alleen knijpen, het is geven. (Marwi geeft je vleugels en neemt je onder-handen.) ;) Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.

armadiljo

• Gast

Gepost op: 10-12-2009 02:17:33
0
Mja, dat is een regio waar nogal veel dingen liggen.

Ik heb jarenlang iets gehad wat ik op net dezelfde manier zou beschrijven, maar absoluut geen idee of het hetzelfde is.

't Waren in mijn geval darmspasmen, en voor zover we erachter zijn gekomen was dat stressgerelateerd. Daar heb ik dan visceralgine tegen gekregen, en dat helpt me nu al jaren als ik daar weer eens last van krijg.

Offline marwi

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 10-12-2009 20:46:28
0
Darmkrampen zitten vaak maar aan een kant, omdat het meestal dan de dikke darm is die moeilijk doet.
TS is een meisje en dan lijkt een probleempje met de eierstokken eerder voor de hand liggen, mede gezien de locatie en temeer omdat ze een onregelmatige cyclus heeft.
Een bezoek aan de dokter lijkt me wel raadzaam.

Offline Artepiet

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel
  • Leeftijd: 29
  • Land: nl

Gepost op: 10-12-2009 20:48:04
0
Bij beweging? Zou ook goed een spierprobleem kunnen zijn. Met geen enkele mogelijkheid te zeggen wat het is, daarvoor moet je toch echt bij langs een dokter
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Topic-labels: Geen