Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Ontharen] Hoeveel procent scheert het schaamhaar?  (gelezen 3330 keer)

Offline EffoTopic starter

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 23
  • Geslacht: Man

Gepost op: 26-04-2009 00:20:40
Er wordt wel gezegd dat veel mensen schaamhaar scheren, maar hoeveel % doet dat ook? Dat is mijn vraag
« Laatst bewerkt op: 26-04-2009 09:52:20 door Amargedon »

dj-bulletje

• Gast

Gepost op: 26-04-2009 00:25:40
Vrouwen tot ongeveer 70%
Mannen tot ongeveer 20%

PlasticFantastic

• Gast

Gepost op: 26-04-2009 00:26:38
Mannen wel meer dan 20 % hoor denk ik.

Offline Douwe

• Actief Lid
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 26-04-2009 09:04:40
Mannen toch echt wel meer dan 20%

Offline cabrio

• Bekend Lid

Gepost op: 26-04-2009 11:07:46
Inderdaad die 20% is veel hoger volgens mij, want zie toch behoorlijk vaak geschoren jongens.

De Zomer komt er terug aan, gelukkig maar, laat de zon en warmte maar volop losbreken.

Offline Murdest

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 21

Gepost op: 26-04-2009 11:10:06
Ja.. dat moet meer dan 20 % zijn. Ik zelf scheer het ook  :^
BR00T4L xD

Offline Grote_Smurf

• Actief Lid
  • Leeftijd: 27

Gepost op: 26-04-2009 11:11:14
Veel meer mannen, alleen in de sportschool is het bij ons al ruim80%
Let`s have some fun

Offline Stampertje

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 27
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 26-04-2009 11:18:06
Ja en daar zijns statistieken van??

Ik weet niet hoeveel procent het doet..
In New York, concrete jungle where dreams are made of, there's nothing you can't do, now you're in New York. These streets will make you feel brand new, the lights will inspire you, let's hear it for New York!        ~ Lid van WWS!

Offline cabrio

• Bekend Lid

Gepost op: 26-04-2009 15:01:10
Ja en daar zijns statistieken van??
Ik weet niet hoeveel procent het doet..

Wat heb je aan statistieken.  Als ik rond mij kijk op sport, sauna, ... dan is het toch behoorlijk meer dan 20%.
In de sauna kom ik zeker op 3/4 en op sport toch ook ruim de helft.  Naaktstrand ook zo'n 3/4.

De Zomer komt er terug aan, gelukkig maar, laat de zon en warmte maar volop losbreken.

Offline ukkie87

• Forumfossiel
  • Leeftijd: 26
  • Land: nl

Gepost op: 26-04-2009 15:03:41
[..]

Wat heb je aan statistieken.  Als ik rond mij kijk op sport, sauna, ... dan is het toch behoorlijk meer dan 20%.
In de sauna kom ik zeker op 3/4 en op sport toch ook ruim de helft.  Naaktstrand ook zo'n 3/4.

maar er zijn zat die er niet heen gaan ;)
dus dat zegt niets
() ()     (*v*)   op 11-11-2012 mama van een prachtig prinsesje geworden <3
(   )       ( _.^._ )     
( O )

Offline cabrio

• Bekend Lid

Gepost op: 26-04-2009 15:57:08
[..]
maar er zijn zat die er niet heen gaan ;)
dus dat zegt niets

ok, maar 20% is toch heel weinig hoor.  En inderdaad sauna en naaktstrand zijn niet echt bruikbaar om een % te bepalen, maar de sportclub toch wel.  Blijkbaar staat ook in de lifestyle magazines dat behoorlijk veel mannen hun schaamhaar scheren (werd ooit door mijn mams verdedigd t.o.v. mijn zusje die dacht een nieuwtje te brengen aan tafel dat ik daar geschoren was, ging mijn moeder mij verdedigen dat dit toch maar de normaalste zaak van de wereld was  :P).

Offline ukkie87

• Forumfossiel
  • Leeftijd: 26

Gepost op: 26-04-2009 15:59:16
mja ik ken weinig mannen die dat doen. bijknippen zullen meer jongens doen.
maar zullen we er geen poll van maken? :P
() ()     (*v*)   op 11-11-2012 mama van een prachtig prinsesje geworden <3
(   )       ( _.^._ )     
( O )

Offline Barefish

• Actief Lid
  • Leeftijd: 18

Gepost op: 26-04-2009 15:59:49
Ik kom vaak op naturistenplekken (zwembad, strand, terrein, camping, sauna, enz) en daar zie je veel geschoren mensen. Mannen en vrouwen. Volgens mij ook wel 3/4. Ook best veel jongens en meiden.

Offline Amersfoort

• Bekend Lid

Gepost op: 27-04-2009 15:55:58
Ik kom vaak op naturistenplekken (zwembad, strand, terrein, camping, sauna, enz) en daar zie je veel geschoren mensen. Mannen en vrouwen. Volgens mij ook wel 3/4. Ook best veel jongens en meiden.
Naturistenplekken zijn niet representatief.

[..]

ok, maar 20% is toch heel weinig hoor.  En inderdaad sauna en naaktstrand zijn niet echt bruikbaar om een % te bepalen, maar de sportclub toch wel.  Blijkbaar staat ook in de lifestyle magazines dat behoorlijk veel mannen hun schaamhaar scheren (werd ooit door mijn mams verdedigd t.o.v. mijn zusje die dacht een nieuwtje te brengen aan tafel dat ik daar geschoren was, ging mijn moeder mij verdedigen dat dit toch maar de normaalste zaak van de wereld was  :P).
Sportclub is ook niet representatief. Het grootste deel van de mensen zit niet op een sportclub. Daarnaast zijn sporters vaak ook wat meer met het lichaam bezig.

20% die het helemaal kaal scheert bij de mannen vind ik al een vrij hoog percentage. Over schaamhaar bij vrouwen heb ik wel eens wat onderzoekjes gelezen, daar variren de percentages voor helemaal kaal van 30 tot 80%. Vooral bij tienermeisjes (13-19) liggen die percentages hoog, maar daarna wordt het percentage voor helemaal kaal toch wel gauw lager, zo blijkt uit de onderzoeken. Die onderzoeken zijn trouwens enqutes en ook niet helemaal representatief, maar het is om een idee te geven. Wie zegt dat tweederde van de tienermeisjes de poes kaal scheert zal er niet ver naast zitten.

Offline krikkit

• Bekend Lid

Gepost op: 01-05-2009 00:01:11
Wie zegt dat tweederde van de tienermeisjes de poes kaal scheert zal er niet ver naast zitten.
Geloof ik niet. Dat zijn de meisjes die de Fancy enzo lezen en daar actief aan meedoen. Ik denk dat nog steeds het grootste deel van pubermeisjes niet verder komt dan de randjes bijscheren. Die vinden het zo al eng zat. Ook voor de rest van de bevolking, de mensen die je naakt ziet, in de sauna en op het naakstrand, is niet representatief. Dit zijn mensen die anders met hun lichaam omgaan dan het gros van de Nederlanders, die zijn helemaal niet bezig met schaamhaar.

Maar uiteindelijk: wat maakt het uit? :7

Topic-labels: Geen