Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Spanningen] Benauwd gevoel op borst  (gelezen 4210 keer)

Offline cooliejoelieTopic starter

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 22
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 06-12-2008 22:23:16
Heej.
Ik heb de laatste tijd steeds een benauwd gevoel op mijn borst,
en ik ben erg gespannen.
Ik heb nu bijv. het gevoel dat ik weinig adem naar binnen krijg, en dat heb ik ook vaker.
Soms heb ik het zomaa,r maar ik heb het ookw elles als ik aan iets naars/engs denk.
Ook ontspannen lukt bij mij niet echt goed de laatste tijd,
Heeft iemand tips hoe ik me beter kan leren ontspannen?
En herkent iemand dit misschien?
Liefs
« Laatst bewerkt op: 07-12-2008 02:16:33 door Prachtige Piet »

FreedomCall

• Gast

Gepost op: 06-12-2008 22:34:33
Naar iemand toe gaan die er verstand van heeft? Ik geloof dat huisartsen daar wel het 1 en ander van af weten. :)
Sterkte ermee

Offline Scarrie

• Erelid
  • Leeftijd: 22
  • Geslacht: Man

Gepost op: 07-12-2008 01:20:14
Ik herken de spanning die jij voelt. Maar het is vooral eerst belangrijk om te weten waar die spanning vandaan komt.
Probeer aan veel andere dingen te denken, waardoor je evt. wat rust kan vinden.
voel je niet triest of teleurgesteld, maar hef je kop omhoog en kijk naar alle mooie dingen van de wereld. :)

Offline medivius

• Actief Lid
  • Leeftijd: 28
  • Geslacht: Man

Gepost op: 07-12-2008 11:21:13
Heej.
Ik heb de laatste tijd steeds een benauwd gevoel op mijn borst,
en ik ben erg gespannen.
Ik heb nu bijv. het gevoel dat ik weinig adem naar binnen krijg, en dat heb ik ook vaker.
Soms heb ik het zomaa,r maar ik heb het ookw elles als ik aan iets naars/engs denk.
Ook ontspannen lukt bij mij niet echt goed de laatste tijd,
Heeft iemand tips hoe ik me beter kan leren ontspannen?
En herkent iemand dit misschien?
Liefs

het klinkt een beetje als hyperventileren. Ik zou er even mee langs je huisarts gaan. Dan weet je tenminste wat het is.
"Work like you don't need the money. Love like you've never been hurt. Dance like nobody's watching." ~Satchel Paige
"used to love sitting on the beach. For some reason, it really stinks now. Windsurfing has taken the joy out of the slow life on the beach." ~ Lisa Cooke
"Running is more than a sport; it's a lifestyle. If you have to ask us why we run, you'll never understand, so just accept.

Offline 2zombies

• Forummeubel
  • *
Chaos always wins, because it's better organized.
In order to discover anything you must be looking for something.
As soon as you build an idiot proof system, somebody else builds a better idiot.

Offline MissSweet

• Actief Lid
  • Leeftijd: 27

Gepost op: 09-12-2008 12:16:36
Ik herken dit denk ik wel. Ik loop nu een jaar met een benauwd gevoel op mijn borst alsof mijn ademhaling geblokkeerd word. Ik heb er lang mee gewacht dacht ach komt wel goed. Tot ik in de supermarkt een hevige aanval kreeg van het benauwd zijn en er duizelig,zwerverig bij werd en ik haast niet meer op mijn benen kon staan en mijn hart enorm tekeer ging. Ik ben er toen mee naar de huisarts gegaan. Daar kwam uit dat ik last heb van paniekaanvallen door enorme spanningen. Ik heb daarna meerdere van die aanvallen gehad vooral als ik spanningen had en daar enorm bang voor geworden en voelde me alleen nog maar lamlendig en is het zover gegaan dat ik niet eens meer naar buiten durfde bang dat ik ze weer kreeg. Ik lag dus de hele dag zielig lag te doen in bed en ik wou/durfde niks meer. Tot me ma zei ik haal geen boodschappen meer voor je dat doe je maar zelf zo niet heb je pech dan heb je niks. Dat heeft mij enorm geholpen en ben stukje bij beetje weer opgeknapt.

Het probleem is het is makkelijk gezegt iets wat tussen je oren zit doordat je spanningen hebt gaat je lichaam zo reageren. Door het zorgen maken over die hyperventilatie aanvallen en te letten op je ademhaling op een negatieve manier (dus erop letten dat je niet goed ademt) zorg je weer voor jezelf voor spanningen en blijven ze terug komen. Om hier overheen te kunnen komen zal je ermee om moeten leren gaan en zorgen dat je je leven net zo doet als je altijd deed en geen dingen laten omdat je dit hebt. Probeer hiermee naar de huisarts te gaan. Die kan je eventueel met je praten erover en misschien doorsturen naar een psychiater. Laat je alleen niet snel medicijnen aansmeren zoals kalmeringstabletten, want daar heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee zodra ik ermee stopte kwam alles net zo hard weer terug.

Afleiding zoeken en dingen doen die je enorm leuk vind is trouwens heel belangrijk daarbij word je afgeleid van het erop letten.

Topic-labels: Geen