Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: Schoolarts  (gelezen 14189 keer)

bartvd

• Gast

Gepost op: 08-09-2003 00:03:46
De laatste keer dat ik er naartoe geweest ben was op mijn 14de. Toen was het in onderbroek en t-shirt, onderbroek moest even af, 'k vond dat eigenlijk niet plezant, vooral niet als de dokter een oude vrouw van rond de 50 is, en bovendien superlelijk en goor.

De voorlaatste keer ergens op mijn 13de, ik had al tamelijk veel schaamhaar, moesten we in onderbroek en bloot bovenlijf. Ik weet nog dat ik en enkele van mijn vrienden onzen lullen aan elkaar hebben getoond toen we met een man of 5 moesten wachten in de "wachtkamer" om binnen te gaan.

Binnen moest je op een bank gaan liggen, daar werd ook je onderbroek redelijk wild naar beneden getrokken en goed aan je ballen geknepen. helemaal niet prettig. Bovendien moest je zo nog even blijven liggen, naakt met je broek op je voeten, terwijl je nog een spuit kreeg enzo. Je mocht daarna dan opstaan en dan moest je nog rechtstaan en op je handpalm blazen, dient voor spataders in je ballen op te sporen. Al bij al moest je toen dus redelijk lang naakt voor de dokter staan. Helemaal niet prettig, vooral niet als de verpleegster (die je tervoren weegt enzo) ondertussen nog eens binnenkomt om iets te nemen...

pizzaboy

• Gast

Gepost op: 08-09-2003 20:34:24
In België is het schoolonderzoek verplicht. Normaal ga je één keer tijdens de kleuterklas, een tweetal keren in het lagere en dan nog twee keer in het middelbaar. Bij de verpleegster controleert men je zicht, gehoor, kijkt men na of je kleurenblind bent,...
Bij de dokter volgt een onderzoek van de reflexen, ruggegraat, voeten, liesbreuken en kijkt de arts in je onderbroek naar de vorderingen van de puberteit en de indaling van je teelballen, soms wordt er ook gekeken of de voorhuid niet te nauw is door ze even naar achteren te trekken. Is een normaal onderzoek dat we allemaal hebben moeten ondergaan.

koenz

• Gast

Gepost op: 09-09-2003 18:55:49
1) ben je een jongen of een meisje
Jongen
2) Hoe vond je de schoolarts, op welke leeftijd moest je er naar toe
1x toen ik 9 was en vorig jaar (was toen 13)
3) Moest je in je ondergoed, of moest ook je ondergoed uit.
Eerst moest ik naar de assistente, of ik als sex had en joints rookte en toen naar de schoolarts (oud, overchristelijke vrouw MET ROK)
en daar moest ik me uitkleden tot mn onderbroek, moest ik vooroverbuigen en ging ze mn houding controleren en toen aan mn liezen voelen en toen trok ze mn onderbroek naar achteren en ging daar beneden +- 30 sec. kijken.
4) Ging(en) je ouder(s) mee of niet ?
NEE, was op school

Online Vile_Blood

• Erelid
  • Leeftijd: 27
  • Land: be
  • Geslacht: Man

Gepost op: 10-09-2003 14:14:41
Wel wat kan ik hier nog over zeggen? Wel ik heb nooit een oude vrouw van 50 gehad. De laatste keer had ik een vrouwelijk arts van tussen de 32 en de 40 jaar. Jaja en ook moest zijn de liezen en zo controleren.
Welcome to my world.
Be nice, think twice.
Your fate lies on whatever road you take. Even if you choose to run from it.

dinges

• Gast

Gepost op: 11-09-2003 19:23:58
Een vriendje van mij vertelde me eens dat hij tijdens het onderzoek bij de schooldokter een stijve had gekregen. Gelukkig is mij dat zelf nooit overkomen, want dat lijkt mij letterlijk en figuurlijk tamelijk lullig.
Wie heeft dat ook weleens gehad?
Hoe werd daar mee omgegaan?
Ging het onderzoek verder of werd er toen niet in je broek gekeken?
Werd er op een of andere wijze op gereageerd of werd het genegeerd?
Dit zijn zomaar wat vragen die me te binnen schieten n.a.v. de opmerking van dat vriendje.

sweetgirly

• Gast

Gepost op: 11-09-2003 19:29:51
meisje
ik vond het nooit zo heel erg en ik weet niet precies de laatste x was toen ik 15 was
op de basisschool in mijn ondergoed en op de middelbare school liet k mijn broek ook aan
op de basisschool geloof ik wel later niet meer

Online Vile_Blood

• Erelid
  • Leeftijd: 27
  • Land: be

Gepost op: 11-09-2003 21:22:33
Niet echt! In het derde middelbaar een klein beetje wel. Awel ja. Maar dat was eigenlijk omdat ze haar koude handen tegen m'n teelballen legde. Het achteruit trekken van het velletje moest ik zelf doen. Toen ik mijne short terug aandeed zei ik het wel dat ik een euh... je-weet-wel-wat had en ze zei gewoon. Blijf maar effe hier voor je naar buiten gaat of zoiets.
Welcome to my world.
Be nice, think twice.
Your fate lies on whatever road you take. Even if you choose to run from it.

Offline Carlover

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 39

Gepost op: 11-09-2003 23:54:41
jongen

Lagere school weet ik niet meer, middelbare school ook 2 keer of zo (en tijdens de jaarlijkse sportkeuring). Het hoorde er gewoon bij, ik vond het niet bijzonder, was alleen wel altijd nerveus omdat je in je onderbroek moest.

Ondergoed. Alles werd gecontroleerd, zicht, oren, longen, reflexen. Daarna moest je dan op een soort bed gaan liggen en deed de arts je onderbroek naar beneden. Hij controleerde dan of je ballen goed ingedaald waren, je moest op je hand blazen om te kijken of je geen liesbreuk of zo had, en als laatste werd je voorhuid terug getrokken om te kijken of deze niet te nauw was. Op de één of andere manier vond ik dat altijd wel erg spannend (er had namelijk op die leeftijd nog nooit iemand aan mijn penis gezeten). Gelukkig kreeg ik geen stijve op dat moment   :-[

op de basisschool wel, daarna niet meer

Offline Midnightcruiser

• Actief Lid
  • Leeftijd: 28

Gepost op: 12-09-2003 11:37:47
Jongen
Ik vond het altijd wel vervelend daar zo verschillende proefjes te moeten doen om u ogen en oren enzo te testen, vond ik echt overbodig. In de lagere school was dat om het jaar en in het middelbaar zijn we maar een keer geweest.
In ondergoed, maar moest wel ff uit om de ballen te contoleren hé
Eeeuh, nee.
De enige troost die we hebben is dat je gestorven bent terwijl je deed waar je in geloofde ...

pauluzze

• Gast

Gepost op: 12-09-2003 18:17:39
   jongen
   helemaal nix, op de basisschool ging nog wel maar later niet meer. laatste keer was ik 12, nu niet meer
   in ondergoed, maar wed ook in me boxer gecheckt
    toen nog wel, maar ik heb GGD oproep gewoon genegeerd. had ik geen zin in en moest naakt enz.

lise

• Gast

Gepost op: 12-09-2003 18:48:04
   meisje
    een paar keer in de basisschool en een keer in de middelbare
    de laatste keer in ondergoed
     nee

japie

• Gast

Gepost op: 30-11-2003 13:43:54
Voor degenen die interesse hebben in dit onderwerp. Er loopt een uitgebreide discussie op de volgende link:

http://www.zappybaby.be/forum_all/index.cfm/fuseaction/thread/CFB/1/TID/661936/StartRow/1.cfm

In het forum antwoorden ook een paar Belgische schoolartsen die vertellen waarom het belangrijk is dat de jongens en meisjes die ze onderzoeken gedurende het hele onderzoek naakt moeten zijn (dus direct bij binnenkomst volledig ontkleden).

Offline Matteo

• Actief Lid
  • Leeftijd: 59

Gepost op: 30-11-2003 19:07:23
Een vriendje van mij vertelde me eens dat hij tijdens het onderzoek bij de schooldokter een stijve had gekregen. Gelukkig is mij dat zelf nooit overkomen, want dat lijkt mij letterlijk en figuurlijk tamelijk lullig.
Wie heeft dat ook weleens gehad?
Ik heb het wel eens meegemaakt bij een medisch onderzoek ja. Ik moest in mijn jeugd regelmatig een electrocardiogram laten maken en die verpleger die dat deed vond het nodig om dan zelf op een bepaald moment mijn broek en onderbroek naar beneden te doen en eerlijk gezegd wond het me een beetje op dat er ook een vrouwelijke verpleegster bij aanwezig was.

anny

• Gast

Gepost op: 13-12-2003 11:23:08
Mijn antwoorden stonden er nog niet:
1) ben je een jongen of een meisje  Meisje, 18 jaar

Rond mijn 9e en mijn 12e op de bassisschool daarna op de middelbare

Altijd in slipje. Toen ik 12 was moest deze ook even uit om naar mijn groei te kijken.

Op de middelbare (toen was ik 14 moest ik bij de arts vanaf het begin naakt.

Ja, Mijn moeder ging altijd mee (behalve na mijn 12e)

Offline EIS74

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 16-12-2003 22:24:17
Ja, ik ook een keer of twee. Tweede keer op voortgezet onderwijs (jaar of 13). Toen werd ook mijn penis onderzocht.

Je moet altijd op je handen blazen en wel om de reden dat men zo kan zien of je ook een breuk hebt. Verder wordt gecontroleerd bij jongeren of de ballen zijn ingedaald (vanuit de buikwand in de balzak).

Hele normale onderzoeken dus en de dienstdoende arts doet dit werk zo vaak. Die ziet het verschil in penissen echt niet meer en het interesseert hen ook niet.

Topic-labels: Geen