Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [BH] Behoorlijke verandering er een te dragen en genant  (gelezen 1325 keer)

Offline SingeltjeTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 29
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 05-08-2008 18:11:52
Hoi Mensen,

Ik ben 23 jaar. Ondanks mijn 23 jaar heb ik vandaag voor het eerste bh's gekocht. Maar wat vindt ik het een moeilijk idee. Helemaal omdat ik geen meisje/meisje ben maar eerder een meisje/jongen. Die van jongens kleding en jongens dingen houdt. Daar in tegen heb ik vroeger zowel met auto's als met barbie's gespeeld.
Verder heb ik zowl meisje als jongens trekjes, zo ben ik fan van een man ( een meisjes trekjes) Ik ben een emotioneel persoon, ik val op mannen en voel me aangetrokken te mannen.
Maar wat kleding betreft hou ik totaal niet van vrouwen kleiding. Mijn kleding koop ik meestal of op de mannen afdeling of nutrale kleding.

Hierdoor vindt ik het dus moeilijk om ze werkelijk aan te doen. Want als een bh aan doe, dan ben ik mteen zo vrouwelijk, en zo voel ik mezelf helemaal. Echt moeilijk. Ondanks dat ik 10 jaar later ben dan gemiddeld met een bh vindt ik het een behoorlijk verandering. Ik vindt het zo gnant om als meisje met jongens trekjes in een bh te lopen....

Groetjes Singeltje
« Laatst bewerkt op: 05-08-2008 20:27:11 door Amargedon »

Larina

• Gast

Gepost op: 05-08-2008 18:14:42
Tja, ik vind niet dat je er echt veel vrouwelijker van wordt, 't ziet er alleen beter uit. Hoe komt 't dat je ze ineens koopt nu? :)

Minut

• Gast

Gepost op: 05-08-2008 18:15:25
Wat je wat die BH moet beseffen is dat 't voor niemand 'n apart gezicht is, jij met 'n BH, behalve voor jezelf.

Ik denk dat ik me wel voor kan stellen hoe 'n BH voor je voelt. Ik zou mezelf niet omschrijven als jongensachtig, maar ik ben ook niet heel meisje-meisje achtig, in 'n jurk zou ik me heel ongemakkelijk voelen. Gewoon 'n gevoel van dat hoort niet bij mij.

Maar 'n jurk is wat anders dan 'n BH, 'n BH is 'n functioneel iets.

Heb je overigens nooit 't gevoel gehad dat je liever 'n jongen zou zijn? Is niet wat ik uit je verhaaltje opmaak, maar ik vraag 't je maar.

Offline Milou

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 23

Gepost op: 05-08-2008 18:22:54
Ik vind een BH niet per se iets meisjes-achtig. Althans, niet iets wat je meisjes-achtig maakt. Natuurlijk zie je de gemiddelde man nog niet met een BH lopen, vandaar dat het wel meisjes-achtig aanvoelt, maar je moet niet vergeten dat de BH oorspronkelijk is bedacht als ondersteuning van de borsten, niet als versiering van het lichaam. Vanuit dat opzichte kun je dus ook zelf weten hoe meisjesachtig je het maakt: ga ik voor functionaliteit boven verwijfde versieringen en kleurtjes? Dan zou een simpele BH voldoende zijn. Een normale huidskleurige BH zonder versieringen bijvoorbeeld is helemaal niet vrouwelijk (ik zou het namelijk niet direct sensueel noemen, en dat is toch iets wat je in een typisch meisje-meisje zou zoeken, nietwaar?). Door zo'n BH te kopen laat je zien dat je het puur om het ondersteunen van je borsten doet, en dat je dat push-up en kant-gedoe wel aan de echt vrouwelijke vrouwen overlaat.

Tenminste, zo zou ik het dan bekijken. :^

• Actief Lid

Gepost op: 05-08-2008 18:29:09
@Minut

Ik heb inderdaad in mijn tienerjaren het idee gehad dat ik een jongen wilde zijn. Waarom?? Omdat ik dacht dat ik in een verkeerd lichaam zat.
De laatste jaren heb ik er eigenlijk geen last meer van die gedachte, mede omdat ik sinds een aantal jaren antidepresiva slik. Sinds ik dit slik voel ik me niet meer zo. Maar voor die tijd wl.

Nu voel ik mezelf gewoon een meisje/jongen. Die de kleding altijd op de jongens afdelingen koop, en naturale kleding koopt. Verder als ik op de meisje afdeling loop dan schaam ik mezelf gewoon, omdat dat voor mijn gevoel niet klopt.
Verder heb ik ook nog autisme, dit schijnt ermee te maken te hebben. Omdat meer auti meisje/vrouwen jongensachtige trekjes hebben. Dat is althans wat ik net van iemand hoorde op een autisme forum.

Verder val ik gewoon op jongens en mannen. Ik ben gewoon hetero.  Maar wat kleding betreft en intresse die liggen bij mijn aan de jongens kant. Het is voor mijn dus hl naar om een bh aan te doen. Want dan voldoe je zo aan het type vrouw. Dat is iets wat ik juist niet zo wil.

Groetjes Singeltje

Offline femina

• Erelid
  • Leeftijd: 38
  • Land: nl

Gepost op: 05-08-2008 21:45:52
Ik weet niet wat je cup maat is maar je hoeft als die niet te groot is natuurlijk geen bh te dragen het kan.
Ik draag regelmatig geen bh en ik zorg dat anderen dat niet zien door een paar laagjes over elkaar aan te trekken. Eigenlijk draag ik alleen een bh als het zo heet is dat meerdere laagjes onprettig is.
Stuur mij alleen een pm als je een serieuze vraag hebt. Sexueel getinte pm's worden gemeld bij de moderators (dating en camsex dus ook).                                          
                                  www.postcrossing.com

Offline Little lady

• Erelid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 05-08-2008 21:59:49
een bh maakt je niet vrouwelijker.. dat moet je ff weten..

maar je bent nu wel graag gewoon vrouw?
en dan maakt t toch niet uit of je nu jongens kleding of neutrale kleding koopt?

een bh kan voor jezelf ook prettiger zijn, tenminste ik vind t zelf een stuk prettiger zitten,

en tja jij bent wie je bent daar veranderd een bh niks aan
Een bord voor je kop is niet erg als er 'sorry' opstaat.

• Actief Lid

Gepost op: 05-08-2008 22:05:27
@Little lady

Ik ben gewoon een meisje/vrouw ik val gewoon op jongens/mannen.
Maar ik draag nog steeds graag jongens/mannen kleding. Dus is een bh wl een probleem vindt ik zelf.
Want hoe zou een jong zich voelen als die ineens een bh aan moest, lijkt mijn ook niet fijn. Zo voel ik me nu ook een beetje.

Offline Little lady

• Erelid

Gepost op: 05-08-2008 23:51:37
@Little lady

Ik ben gewoon een meisje/vrouw ik val gewoon op jongens/mannen.
Maar ik draag nog steeds graag jongens/mannen kleding. Dus is een bh wl een probleem vindt ik zelf.
Want hoe zou een jong zich voelen als die ineens een bh aan moest, lijkt mijn ook niet fijn. Zo voel ik me nu ook een beetje.

tja maar je moet toch geen bh dragen?
denk dat je t alleen moet doen als je het zelf ook echt wilt..

een i'm so sorry hoor wou je gewoon advies geven
« Laatst bewerkt op: 05-08-2008 23:52:16 door Little lady »

Offline Tia-Tio

• Actief Lid
  • Leeftijd: 24
  • Geslacht: Man

Gepost op: 06-08-2008 00:58:01
De invloed van je autisme hierin lijkt mij dat je heel strikt indeelt wat jongensachtig en wat meisjesachtig is. Maar tegelijkertijd noem je jezelf een jongensachtig meisje. In andere woorden; jij vertelt jezelf onbewust dat, ondanks dat je een heteroseksueel meisje bent, sec jongensachtige kleding bij jou past. Nu kan ik die gedachtegang wel begrijpen, en daarmee ook dat je het moeilijk vindt om een beha aan te trekken. Echter, zoals Minut al zei, is een beha een in essentie functioneel kledingstuk. Je zou de beha dus, in plaats van bij stijl, ook in kunnen delen als vanzelfsprekend deel van jouw geslacht, waar je blijkbaar vrede mee hebt gekregen. Dus; probeer jezelf niet meer als 'meisje dat het liefst jongensachtige kleding draagt' maar als 'meisje met functionele, logische beha die graag jongensachtige kleding draagt'.

Even iets over je kledingstijl in het algemeen. Je zegt heteroseksueel te zijn en uit je username kan ik afleiden dat je vrijgezel bent. Nu vraag ik me af; wat voor effect denk je dat het dragen van jongensachtige kleding en het niet dragen van een beha heeft op hoe mannen naar jou kijken als potentieel relatiemateriaal?
« Laatst bewerkt op: 06-08-2008 00:58:32 door Tia-Tio »
*Nietszeggend gebrabbel ter zelfprofilering en -etalering en werkelijk helemaal nergens anders om. Net als dit*

Offline Help!

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 06-08-2008 01:34:51
Man ik wil niet lullig doen maar als dit soort dingen jouw problemen zijn heb je het lang zo slecht nog niet! En een BH is een bustehouder, geen contract met de duivel :P Het is echt niets meer dan een tasje voor je boodschappen; het betekent heus niet dat je daarmee geen andere winkels meer in kan, als je begrijpt wat ik bedoel.

Offline xChocoCat

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 21

Gepost op: 06-08-2008 11:57:21
Waarom heb je een bh gekocht als je je er niet fijn in voelt?
Ik vind het ook niet echt fijn, ik doe het alleen maar zodat ik geen inkijk heb met kleren of w/e.

Je zou het (hoe stom het ook klinkt) in stapjes aan kunnen trekken.. Eerst een paar uur en daarna een hele dag? :) Niemand zal echt zien dat je een bh aanhebt tenzij je een grote cupmaat hebt, dan vallen ze wat mooier.
You can't wrap love in a box, but you can wrap a person in a hug.. :d

02-07-2008 <3

• Actief Lid

Gepost op: 06-08-2008 16:29:15
@Little lady
@Tia to

Ik bedoelde het ook niet verkeerd, niet dat je dat denkt....

@Tia
Ik het maakt mijn niet zoveel uit wat mijn kledingstijl op jongens heeft. Ik trek aan wat ik prettig vindt. Overigens zijn er genoeg jongens die mijn leuk vinden met mijn kleding stijl. Al zijn het verstandelijk gehandicapte, het zegt toch wl iets. Dat het helemaal niets uit maakt.

Overigens heb ik de bh onder druk van mijn moeder gekocht, omdat die steeds bleef aandringen. Niet omdat ik het zelf wil. Het enigste voordeel dat ik mee zou hebben is aantrekken tijdens het mastuberen, omdat het , het spannend maakt. Verder heb ik dat ding niet nodig. Echt ik heb hem net een uur aan gehad. Ik voel me er zo slecht in, en zo niet mezelf. Ik voel mezelf net een pak sardientjes in een blik. Ik hou niet van strakke kleding, en als er iets strak zit. Is het dat wl. Bovendien voel ik me totaal niet mezelf met die bh aan en dat wil ik niet. Ik heb nooit klachten van mensen gehad. Bovendien heb ik zulke kleine borsten dat het niet eens op valt.

Ik weet niet wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik ze niet aan omdat zo niet ben. Dit past niet bij mijn. Aan de andere kant, doe ik mijn moeder zo pijn. En dat wil ik ook niet. Ik wil dat ding gewoon niet aan. En ik wil dat mijn moeder dat accepteert. Er zijn toch genoeg meisje/vrouwen zonder bh???

Groetjes Singeltje

Offline Little lady

• Erelid

Gepost op: 06-08-2008 18:27:17
gene idee, denk niet dat t uitmaakt of mensen een bh dragen ja of nee.. het is alleen wel wat steviger en t vormt mooier..

maarja.. meid als jij je er niet lekker bij voelt laat dat ding dan lekker in de kast liggen..

momenteel draag ik ook geen bh hoor maar das meer voor de warmte

Offline femina

• Erelid
  • Leeftijd: 38

Gepost op: 06-08-2008 20:05:23
Ik ben van mening dat je moeder je gewoon zou moeten accepteren zoals je bent met of zonder bh. Je verandert namelijk niet door zo'n stukje stof. Ik zou hem bewaren voor die keren dat je er echt mooi uit moet zien zoals kerst, trouwerijen en dat soort dingen.
Stuur mij alleen een pm als je een serieuze vraag hebt. Sexueel getinte pm's worden gemeld bij de moderators (dating en camsex dus ook).                                          
                                  www.postcrossing.com

Topic-labels: Geen