Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Schaamlippen] Pijn bij het fietsen.  (gelezen 3706 keer)

-Lien-

• Gast

Gepost op: 02-06-2008 18:39:09
Hey

Vandaag zijn we een fietstocht gaan maken, en in totaal heb ik toch een goede 3 uur gefietst. Ik heb er enorm van genoten, alleen jammer dat mijn binnenste schaamlippen vrij groot zijn. Ze zijn groter dan mijn buitenste schaamlippen, waardoor ik er echt op zit tijdens het fietsen. Dat doet nogal pijn, met het gevolg dat ik nu even niet meer kan zitten. Ik heb een gelzadel, maar dat helpt niet echt veel.

Zijn hier nog meisje/vrouwen die hier last van hebben? Wat kan hier tegen helpen?

Edit: typefoutje
« Laatst bewerkt op: 02-06-2008 18:56:06 door -Lien- »

Offline Mo6

• Actief Lid
  • Leeftijd: 26
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 02-06-2008 18:43:36
heb je er altijd last van, of alleen na 3 uur fietsen??
Als je er altijd last van hebt dan kun je overwegen om naar de huisarts te gaan, die je doorverwijst naar een chirurg. Maar dat zijn vrij drastische oplossingen.....
Everybody needs a bosom for a pillow

Offline Painfully-Mediocre

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 02-06-2008 18:47:45
als ze echt te groot zijn en je er vaker last van hebt kun je volgens mij een vergoede schaamlipverkleining doen, lees ik altijd overal in van die real life stories. maar ja, als het niet zo heel erg is zit je natuurlijk niet op zo'n extreme ingreep te wachten
Zwei Seelen unter meiner Brust... zwei Geschlechter, eine Lust
IK WIL OOK EEN LIONEL RICHIE
Rangers zijn er voor elkaar! :P

-Lien-

• Gast

Gepost op: 03-06-2008 21:19:51
Dat vind ik inderdaad vrij drastisch, aangezien ik er alleen bij het fietsen echt last van heb. Misschien zijn er zalfjes die de pijn wat verzachten?

Offline ikketjes

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 26

Gepost op: 03-06-2008 21:41:32
Misschien is dit een domme opmerking, maar kan je ze niet wat naar binnen plooien ofzo zodat je er eventueel minder op zit? (hoewel ik dan vrees dat ze behoorlijk verpletterd zullen zitten tussen je buitenste schaamlippen en je benen)
Ik heb zelf ook wel redelijk grote schaamlippen, maar er echt op gezeten heb ik nog niet.
Een operatie is inderdaad wel een oplossing, maar zoals hiervoor gezegd heel erg drastisch. Van andere oplossingen heb ik nog niet direct gehoord, maar misschien zijn er wel nog mensen die er kennen.
I feel like one of those people who are so freaking miserable that they can't be around normal people. Like I'll infect the happy people.

Offline Lain

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 33
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 04-06-2008 00:05:14
Dat vind ik inderdaad vrij drastisch, aangezien ik er alleen bij het fietsen echt last van heb. Misschien zijn er zalfjes die de pijn wat verzachten?
fietsbroekje (tegen het schuren), anders/beter je zadel en stuur instellen, misschien zelfs een ander zadel?
Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is het waar.

Offline QuanClinic

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 03-12-2008 18:08:23
Hoi allemaal,

Ik heb nu veel van jullie reacties gelezen maar ik had toch graag iets toegevoegd.

Ten eerste, er zijn verschillende procedures waaronder schaamlip verkleining maar ook schaamlipcorrectie en clitoris hood verkleining worden uitgevoerd. Wat is nu het verschil:

Schaamlipverkleining, het woord zeft het al, is voor als je de schaamlippen wil laten verkleinen. Meestal wordt dit toegepast bij vrouwen die kinderen op de natuurlijke manier hebben ter wereld hebben gebracht waardoor het spierweefsel is uitgerokken met als gevolg dat de schaamlippen naar buiten gekeerd blijven. Dit komt komt doordat het spierweefsel in het bekken uitgerokken is geweest. Dit is vaak on-esthetisch en veel vrouwen hebben hier last van. Daarbij komt nog het feit dat vele vrouwen minder gevoel hebben in hun vagina om dat er minder wrijving is tijdens gemeenschap en dus minder vaginale opwinding. Dit staat los van de clitoris.

Echter hebben veel meisjes in de pubertijd ook last van te grote schaamlippen als gevolg van de sexuele ontwikkeling.

Schaamlipcorrectie: Deze ingreep wordt toegepast als men schaamlippen van verschillende omvang heeft. De schaamlippen worden op elkaar afgestemd qua grote en vorm.

Clitores hood: oftewel de huid over de clitoris is bij veel rouwen te lang of te dik waardoor er minder gevoel is in de clitoris met als gevolg dat er minder sexueel gratificatie word ervaren.

G-Shot: dit is een ingreep waarbij er een hylaronzuur op de plaats van de G-Spot, in de vagina net onder de pubis, wordt gespoten zodat deze wat dikker wordt en er grotere vaginale wrijving is en dus ook sexueel genot. Veel vrouwen krijgen daardoor een intenser vaginale orgasme.

90% van de vrouwen ervaren na één of een combinatie van deze ingrepen, naast het esthetische aspect een groter sexueel genot.

Nu het belangrijkste aspect van deze ingreep; op welke manier wordt de ingreep uitgevoerd?

Er zijn 2 technieken, een instrumentale en een laser techniek.

Het verschil; Instrumentale: dit is de klassieke ingreep waarbij instrumentaal een V incisie, lees snijden, net bovenaan in de vagina wordt geplaatst en het overtollig huidweefsel word weggenomen. Dit geldt voor de vagina verkleining. Bij schaamlipverkleining word het overtollig huidweefsel van de schaamlippen weggesneden en gehecht. Bij schaamlipcorrectie is de ingreep verschillend afhankelijk van de anatomie van de schaamlippen.

GROOTSTE NADEEL van de instrumentale behandeling is het feit dat er gesneden wordt en er dus littekenweefsel onstaat. Dit kan als gevolg hebben dat er minder gevoel in de vagina of clitoris is. Het blijft een ingreep met hechtingen en / of 'gelijmd'.

Laserbehandeling: Hier wordt dezelfde ingreep uitgevoerd door middel van een laserstraal met direct gevolg dat er niet gehecht hoeft te worden en er ook geen littekenweefsel onstaat. Dit heeft dan een direct gevolg dat er een grotere en zelfs in 95% van de gevallen een grotere sexuele sensatie wordt beleefd en dus ook een intensere gemeenschap. Vele vrouwen ervaren meerdere orgasmes doordat de huid wordt 'gekrompen' met de laser en dus een 'strakkere' vagina krijgen.

Het is dus belangrijk deze opties met uw behandelend arts of huisarts te bespreken. Echter leert de ervaring dat er niet veel instellingen of privéklinieken over de lasertechniek beschikken en dus een instrumentale behandeling voorstellen.

De keuze is aan een ieder individueel, mijn persoonlijke ervaring is dat de vrouwen welke een laser schaamlipverkleining, schaamlipcorrectie of clitoiris hood vekleining hebben laten uitvoeren vele malen tevreden zijn. De techniek is vrij nieuw, ongeveer 3 jaar, maar zeer succesvol en hoopgevend.

Indien u verdere vragen heeft twijfel dan niet te reageren.

QuanClinic

Offline miezziej

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 22

Gepost op: 03-12-2008 18:10:01
Het komt vaker voor dat de binnenste schaamlippen groter zijn dan buitenste ;)

Maar verder.. Ik heb het zelf ook, maar vaak zit ik ook een beetje verkeerd op mijn zadel waardoor er veel druk op die plek komt... Misschien een ander zadel proberen waar je beter op zit? (zeg maar :P)
ik ben lief! :)

Topic-labels: Geen