Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Relatie] We kunnen niet met en niet zonder elkaar..  (gelezen 1128 keer)

Offline leoniekuhTopic starter

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 06-04-2008 13:40:41
Nou de titel zegt het al, zijn er hier ook mensen die wel eens een relatie hebbe gehad ide gewoon telkens niet werkt, maar waarbij die 2 personen ook niet zonder elkaar kunnen..?

Zo ja wat heb je gedaan.. ? (stoppen/ervoor gaan/ anders)

Zit daar nu mee tis nu voor de 2e keer uit en het is een serieuze relatie geweest. et loopt allemaal bij elkaar nu bijna 2 jaar. Nu is het dus weer over maar we zien elkaar nog steeds gaan nog steeds met elkaar om alsof we wel n relatie hebben maar zonder de verplichtingen naar elkaar toe. Dit is alleen niet echt vol te houden op de lange termijn zo.. De omgeving wordt er ook niet beter op (ouders etc)

De gedachte elkaar met iemand anders te zien kunnen we allebei trouwens ook niet verdragen, we zijn hartstikke egk op elkaar maar op de1 of andere manier wil het telkens niet werken omdat we te verschillend zijn..

Wat moet ik hiermee..
« Laatst bewerkt op: 06-04-2008 13:57:38 door Mathijs »

Offline marwi

• Forummeubel
  • *
  • Geslacht: Man

Gepost op: 06-04-2008 13:47:08
Wat is er dat jullie in elkaar aantrekt en wat is er dat jullie in elkaar afstoot?
Als je ieder voor jezelf die dingen kunt benoemen kun je ze onder ogen zien en eraan werken. Bedenk dat jullie elkaar een spiegel voorhouden.
Reiki-master. En erkend Sensi-therapeut. :)
Masseren is meer dan alleen knijpen, het is geven. (Marwi geeft je vleugels en neemt je onder-handen.) ;) Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.

Offline Cherriez

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 28
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 06-04-2008 13:49:15
beide water bij de wijn doen...
en anders met alle respect voor elkaar toch een andere weg inslagen...
Lend me some sugar, I am your neighbour!

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 06-04-2008 13:58:25
Wat aantrekt in ons weten we we eigenlijk niet precies .. zijn gewoon echt hartstikke gek op elkaar en na 2 jaar hebben we ook nog zat verliefde momenten. Samen lachen kunnen we als de besten en we raken eigenlijk nooit echt uitgepraat over vanalles en nog wat. Eenw eek in een tent zonde rook maar iets van tv of weet ik veel wat, geen probleem dat was zelfs de leukste tijd die we hebben gehad samen..

Wat botst is dat ik het serieuse type ben en hij juist niet, ik maak snel problemen, hij weer niet. Hij daarentegen is ook heeeeel erg makkelijk in het onderhouden van zijn relatie, dara doet hij nl (voor mij) te weinig aan. verder zijn we echt op hele vele fronten verschillend, verschillende interesses verschillende meningen en dergelijke, om een stom vorbeeld te noemen zou ik er bijvoorbeeld echt tegenop kunnen zien om met hem een huis in te richten of wete ik veel wat.. we zijn namelijk vooral allebei erg koppig, en ik denk dat dat het meeste botst.

En als laatste punt, in mijn ogen waardor het de laatste keer ook uit is gegaan, is dat hij er minder voor gaat dan mij. Hij denkt er makkelijekr over. Probleem is wel dat op het moemnt dat hij mij weer kwijt is hij er wel voor gaat. Waardoor we dus dat jojo effect blijven houden omdat het als we een relatie hebben steeds weer aftakeld, en zo gauw als het voorbij is het supergoed gaat.

Offline marwi

• Forummeubel
  • *
  • Geslacht: Man

Gepost op: 06-04-2008 14:02:55
Zoals ik dus al zei: jullie spiegelen elkaar.
Probeer van hetgeen je irritant aan je partner vind te leren bij je zelf. Als dat voor jullie beiden lukt zul je, juist met die verschillen, veel dichter bij elkaar komen.
Reiki-master. En erkend Sensi-therapeut. :)
Masseren is meer dan alleen knijpen, het is geven. (Marwi geeft je vleugels en neemt je onder-handen.) ;) Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 06-04-2008 14:04:08
Ik heb het nog niet helemaal door hoe je het bedoeld, kan je misschien onderbouwen met een voorbeeld? dankje alvast :)

Offline ND;ME

• Actief Lid

Gepost op: 06-04-2008 14:21:59
Mijn vriend en ik hebben dit ook. Als we geen ruzie hebben zijn we heel dik met elkaar en als we ruzie hebben dan denken we allebei; Bekijk het maar!. En uiteindelijk vliegen we dan toch bij elkaarin de armen omdat we gewoon weg geen ruzie willen en bang zijn elkaar kwijt te raken.

Bij ons is het probleem ook dat we vaak verschillende intresses en meningen hebben. Eigenlijk alleen op relatie gebied hebben we dezelfde mening, maar goed ook anders werkte het ook niet. En hij begrijpt mij soms echt totaal niet, of vat het anders op.
Daarbij is hij snel aggressief of boos en ik daar in tegen pik alles. Misschien maar beter ook anders was het wel uitgeweest. Alleen dat ziet hij niet zo goed, dat ik alles pik, ik heb het hem wel duidelijk gezegd en gevraagd of hij daar wat meer respect voor wilt hebben.

Wat nog een probleem is bij ons is dat we allebei heel goed ons eigen mannetje kunnen staan, we hebben allebei een erg sterk karakter. En we weten ook allebei goed wat we willen, alleen willen we niet altijd hetzelfde. Maar doordat hij zo'n grote bek heeft en mij niet goed laat uitpraten trek ik mijn mond niet zo snel meer open, en probeer ik het maar op een andere manier te bereiken.

We hebben dus allebei het zelfde probleem, en ook ik en mijn vriend weten niet hoe we het op moeten lossen. Hij kan zich moeilijk 'veranderen' terwijl ik mijn best er wel voor doe.

Wij proberen gewoon de ruzies goed uit te praten, en dat lukt vaak ook. (Alleen zijn probleem is datii er niets mee doet). Maar als je het gevoel hebt dat je vriend er weinig voordoet moet je hem daar is op aan spreken, ťn wellicht misschien een beetje gaan dreigen. Want soms moeten mannen ťcht wakker gemaakt worden.

'Mannen kunnen uit liefde voor een vrouw op hun knieŽn vallen, velen blijven dan ook op hun knieŽn zitten.'
'Mannen kunnen uit liefde voor een vrouw op hun knieŽn vallen, velen blijven daarna op hun knieŽn zitten.'

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 06-04-2008 14:26:40
Die spreuk kende ik nog ni ;)

Naja dat dreigen werkte iig niet bij ons, bleek ook want nu is het 'over' en hij liet het gebeuren.. op het moment zelf dacht hij ook dat het misschien wel beter was zo omdat hij inzag dat hij mij ni gelukkig maakte met zijn inzet. Echter nog geen week later was dat weer totaal anders en zag meneer weer in dat hij eigenlijk niet wist wat hij zonder mij moest en dat ie had gewild dat hij het niet zo makkelijk uit had laten gaan..

in ieder geval gaan we er van de week zowieso over praten maargoed.. over dit probleem hebben we al zovaak gehad en als et uit is wil hij ervoor gaan en doet hij ook alles,, maar toen ik hem de eerste keer terugnam viel het na een paar weken weer terug in het oude patroon. hier ben k dus wee rbang voor ookal zegt hij van niet.. Ik heb geen zin in een knipperlicht wat het op deze manier wel word.. het gaat dus voor mij alleen weer aan als ik echt echt echt het idee heb dat het nu goed komt..
« Laatst bewerkt op: 06-04-2008 14:27:44 door leoniekuh »

Offline ND;ME

• Actief Lid

Gepost op: 06-04-2008 14:42:53
Die spreuk kende ik nog ni ;)

Naja dat dreigen werkte iig niet bij ons, bleek ook want nu is het 'over' en hij liet het gebeuren.. op het moment zelf dacht hij ook dat het misschien wel beter was zo omdat hij inzag dat hij mij ni gelukkig maakte met zijn inzet. Echter nog geen week later was dat weer totaal anders en zag meneer weer in dat hij eigenlijk niet wist wat hij zonder mij moest en dat ie had gewild dat hij het niet zo makkelijk uit had laten gaan..

in ieder geval gaan we er van de week zowieso over praten maargoed.. over dit probleem hebben we al zovaak gehad en als et uit is wil hij ervoor gaan en doet hij ook alles,, maar toen ik hem de eerste keer terugnam viel het na een paar weken weer terug in het oude patroon. hier ben k dus wee rbang voor ookal zegt hij van niet.. Ik heb geen zin in een knipperlicht wat het op deze manier wel word.. het gaat dus voor mij alleen weer aan als ik echt echt echt het idee heb dat het nu goed komt..

Hm, ik weet hoe moeilijk het is om iemand los te laten terwijl je dat helemaal niet wil.
En ik denk zelf ook dat hij terug valt in zijn oude patroon, dat zijn nou eenmaal mannen.
Ik ben bang dat je het toch moet vertellen dat als hij toch terug valt in het oude patroon hij bewezen heeft niet genoeg meer over te hebben voor jullie relatie en daarom er maar beter gťťn kan hebben. Ook ik zou dit maar moeilijkuit mijn mond krijgen, maar het is misschien wel het beste meid.
Want nu kost het allemaal zoveel tijd, tijd waarin je andere dingen moet doen. Niet alleen meer aan die kwestie denken. Wat ik zie is een meisje die haar relatie probeerd te redden door op te staan, en een jongen die ik uitgezakt in een stoel zit en zich er makkelijk vanaf maakt.
'Mannen kunnen uit liefde voor een vrouw op hun knieŽn vallen, velen blijven daarna op hun knieŽn zitten.'

Miss_J

• Gast

Gepost op: 06-04-2008 20:24:15
heb precies het zelfde gehad met me ex. echt een stoplicht relatie, we hebben in totaal 3 keer gehad. later hadden we zo`n relatie van geen verplichtingen laat maar zeggen. we hadden niks met elkaar, eigelijk alleen sex. soort sexrelatie :7.
en we hadden afgesproken als 1 van ons iemand anders leerde kennen en het daar wel goed mee zou kunnen vinden, zou het sexgedoe afgelopen zijn.
en tijd later vond ik der1. en had toen gezegd van we stoppen ermee. en toen ineens vond hij het niet leuk meer. belde me op en stuurde hele lieve e-mails. dat hij niet wist wat hij had tot hij het kwijt raakte enzo. en gaf me de keuze hij of de andere jongen. maar voor de 4e keer een relatie met iemand pff.. vond het wel tijd voor iets nieuws.
dus ga gewoon op zoek.
me moeder heeft nog wel eens contact met de ouders van me ex.
maar die denken ook nog steeds dat het ooit nog wel is wat gaat worden tussen ons.
ze zeiden altijd zoals jij zegt.. niet met en niet zonder elkaar d:)b

Offline Smile

• Forumfossiel

Gepost op: 06-04-2008 21:40:42
Ik zeg stoppen.

Je kunt niet bij elkaar zijn, omdat de gevoelens er niet zijn of omdat jullie niet bij elkaar passen...

Je niet zonder elkaar, omdat jullie te onzeker zijn. Dat ligt aan jullie zelf. De angst dat jullie nooit weer iemand krijgen die 'zo goed is' als je partner en de jaloezie dat de ander dat wel zou krijgen.

Die eerste is logisch, die tweede moet je van af.
Different strokes, for different folks.
And so on and so on and scooby dooby dooby.

Offline Behind The Mask

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 06-04-2008 22:41:24
ik heb t wel eens gehad hoor, een knipperlicht. 4 keer aan geweest. Uiteindelijk bleek dat we beiden het gelukkigst zijn nu het definitief uit is. Je kan wel zonder elkaar, je wil het alleen niet.

Topic-labels: Geen