Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: Aan de verlegen jongens: wat doen jullie als je een meisje leuk vind?  (gelezen 1183 keer)

Marbasol

• Gast

Gepost op: 06-03-2008 22:17:06
Hoi,
heb eens een algemene vraag aan de eerder verlegen jongens:
stel dat jullie een meisje wel leuk vinden, en dat jullie haar eigenlijk beter willen leren kennen (dus niet echt verliefd),
maar je hebt niet meteen die mogelijkheid (bv. omdat je op school zit en je andere vrienden hebt ofzo),
hoe gedragen jullie je dan ten opzichte van dat meisje?

Zit namelijk met een vreemd geval in de klas, hij gedraagt zich heel erg raar, en een vriendin van me heeft ook al vreemde dingen opgevangen (roddels die in z'n vriendengroep rondgaan enzo), en nu heb ik ontdekt dat hij heel erg verlegen is! Dus dat zou mss een oplossing kunnen zijn voor zijn (en zijn vrienden) vreemde gedrag!

Alvast bedankt :).

VergetenOpinie

• Gast

Gepost op: 06-03-2008 22:40:17
In het verleden was ik ook erg verlegen (nog steeds wel een beetje). Als ik dan een meisje leuk vond, zou ik haar juist negeren en doen alsof ze niet bestond, als mijn vrienden bij er waren, aangezien zij er meestal op de hoogte van waren. Ik wist dat ik me nergens voor hoefde te schamen, maar het feit dat zij het wisten en dan natuurlijk zouden gaan kijken hoe ik het aan zou pakken met dat meisje... Dat vond ik dan meestal teveel emotionele spanning. Maar mocht ik dat meisje alleen tegengekomen zijn, zou ik haar wel aangesproken hebben.
« Laatst bewerkt op: 06-03-2008 22:41:25 door VergetenOpinie »

Offline ANONIEM

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 06-03-2008 22:52:25
Aandacht geven en trekken.

Offline Tia-Tio

• Actief Lid
  • Leeftijd: 24
  • Geslacht: Man

Gepost op: 06-03-2008 22:53:34
Voor mij geldt eigenlijk precies hetzelfde als dat in het bericht hierboven staat beschreven. Meisjes die ik leuk vind negeer ik op momenten van confrontatie; ik kijk ze hoogstens schuchter en vluchtig aan wanneer ze langslopen. Op die manier laat ik nooit blijken dat ik een meisje leuk vind... De signalen die ik uitzend hebben eigenlijk meer weg van dat ik haar raar zou vinden... Ik heb ook nog nooit aan iemand verteld dat ik iemand leuk vond. Maar weet je, verlegen jongens zijn niet voor niets verlegen. Ze zijn bang voor afwijzing en het uitblijven van waardering; ze hebben weinig zelfvertrouwen en een gebrek aan praktisch narcisme. Met dat laatste doel ik op de eigenliefde op de momenten zelf, niet op momenten van rationalisatie. Ikzelf heb bijvoorbeeld op die laatstgenoemde momenten wel een positief zelfbeeld, maar in de praktijk neemt een ander zelfbeeld het dikwijls over. Ik begrijp dan ook niet waarom je geÔnteresseerd bent in een erg verlegen jongen. Immers; als je niet van jezelf houdt, hoe kun je dan ooit van iemand anders houden, of alleen maar genegenheid voelen met iemand anders? Maar aan de andere kant; misschien kun jij zijn zelfvertrouwen wat opkrikken, hoewel ik dat fel betwijfel, aangezien je naar hem hebt verwezen als zijnde een 'raar geval'.

...
*Nietszeggend gebrabbel ter zelfprofilering en -etalering en werkelijk helemaal nergens anders om. Net als dit*

VergetenOpinie

• Gast

Gepost op: 06-03-2008 22:55:56
Maar niet elke verlegen jongen houdt niet van zichzelf...

Marbasol

• Gast

Gepost op: 06-03-2008 22:59:00
Vreemd geval ging niet over die jongen maar over de hele situatie met die jongen en zijn vrienden!

Ik weet via via dat hij totaal niet verliefd is, en dat hij ook geen meisje leuk vind uit de aula (zit op unief met 400 in de les dusja).
En die persoon waar hij dat tegen heeft verteld, daar heeft hij zo ook vanalles over zitten te vertellen van zijn ex en zijn eerdere liefdesleven, dus moest hij mij echt heel leuk vinden ofzo, dan had hij dat daar wel tegen verteld denk ik.

Maar ik ben gewoon benieuwd wat het dan wel kan zijn waarom hij (en ook de laatste tijd z'n vrienden, hoewel ik me dat ook in kan beelden) zo vreemd doen.

En ik vind hem echt geen raar geval hoor :), ben zelf ook eerder verlegen, hoewel ik normaal wel initiatief durf nemen, maar voel mezelf meestal niet mooi genoeg om op een jongen af te stappen :). Dus ik snap wel degelijk hoe het voelt.

Offline jelle belgiŽ

• Erelid
  • Leeftijd: 26

Gepost op: 06-03-2008 23:03:39
 hoi ik ben zelf heel verlegen jongen.
 ik ben dan gewoon super lief tegen dat meisje.
 en probeer heel voor zichtig te laten merken dat ik haar wel graag heb.
 en in dien het lijkt als of ze het niet door heeft. ga ik het nog duidelijker zeggen :D :D. zo een paar keer van ik heb jou echt wel graag ofzo. als dat niet werkt dan probeer ik via vrienden van haar het haar duidelijk te maken B-)
zo van die zaken zeg ik dan. maar een probleem als ze dan vraagt .of ik iets voel voor haar ofzo sla ik in paniek :'(

even iets vergeten bij zetten. wat ik ook nog durf te doen dan (als ik weet dat ze het graag heeft) haar zo eens vast nemen en ne knuffel geven. (als ik durf ten minste) wat meestal niet het geval is :'( :'( :'(
« Laatst bewerkt op: 06-03-2008 23:27:54 door jelle belgie »
Sors salutis et virtutis michi. nunc contraria, est affectus et defectus semper in angaria.
the following is a true story.some names and hair colours have been changed.
de buitenkant verbergt enkel wie ik vanbinnen echt ben.

VergetenOpinie

• Gast

Gepost op: 06-03-2008 23:10:35
Marbasol, vind jij hem leuk dan? Het komt over van wel, omdat je anders ook niet de moeite zou nemen om dit te vragen?

Offline Tia-Tio

• Actief Lid
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 06-03-2008 23:23:09
Maar niet elke verlegen jongen houdt niet van zichzelf...
Dat zeg ik ook niet.

Vreemd geval ging niet over die jongen maar over de hele situatie met die jongen en zijn vrienden!
Er staat toch echt:
''Zit namelijk met een vreemd geval in de klas''
 :P
*Nietszeggend gebrabbel ter zelfprofilering en -etalering en werkelijk helemaal nergens anders om. Net als dit*

Graab

• Gast

Gepost op: 06-03-2008 23:25:35
Ik zou gewoon een beetje in haar buurt blijven(achter haar zitten ofzo, of achter haar gaan lopen), zodat het niet opvalt. En dan op een goed moment een grap maken(die dan weer te maken heeft met die situatie waarin iets grappigs gebeurt. Op die manier breek je t ijs (ik ben zelf ook wel redelijk verlegen hoor)

VergetenOpinie

• Gast

Gepost op: 06-03-2008 23:37:46
Tia-Tio, misschien ligt het aan mij, maar je leek het wel te impliceren.

Offline ANONIEM

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 06-03-2008 23:59:11
vraag of je vrienden je misshien kunnen helpen bij hhet versieren van de meisje

Marbasol

• Gast

Gepost op: 07-03-2008 08:38:33
Marbasol, vind jij hem leuk dan? Het komt over van wel, omdat je anders ook niet de moeite zou nemen om dit te vragen?

Ja eigenlijk wel :), maar als hij totaal geen intresse zou hebben in mij, dan ga ik er eerlijk gezegd ook geen tijd in steken, want dan durf ik geen initiatief meer nemen :), ik moet al een beetje, klein beetje zekerheid op voorhand hebben, snap je :).

Marbasol

• Gast

Gepost op: 07-03-2008 08:39:01
[..]
Dat zeg ik ook niet.
[..]
Er staat toch echt:
''Zit namelijk met een vreemd geval in de klas''
 :P

Ja okť, was een beetje verkeerd geformuleerd want zo bedoelde ik het dus niet eigenlijk ;)

anoniem1888

• Gast

Gepost op: 07-03-2008 08:45:41
Hoi,
heb eens een algemene vraag aan de eerder verlegen jongens:
stel dat jullie een meisje wel leuk vinden, en dat jullie haar eigenlijk beter willen leren kennen (dus niet echt verliefd),
maar je hebt niet meteen die mogelijkheid (bv. omdat je op school zit en je andere vrienden hebt ofzo),
hoe gedragen jullie je dan ten opzichte van dat meisje?

Zit namelijk met een vreemd geval in de klas, hij gedraagt zich heel erg raar, en een vriendin van me heeft ook al vreemde dingen opgevangen (roddels die in z'n vriendengroep rondgaan enzo), en nu heb ik ontdekt dat hij heel erg verlegen is! Dus dat zou mss een oplossing kunnen zijn voor zijn (en zijn vrienden) vreemde gedrag!

Alvast bedankt :).
ik merk dan bij mezelf dat ik me soms stoerder ga gedragen als dat meisje in de buurt is, maar ik kan dan rood worden als ze me recht in de ogen kijkt(heb ik niet altijd, ligt aan mijn humeur)
maar op dit moment heb ik ff geen voorkeur voor een meisje

Topic-labels: Geen