Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Verloven] Wat houdt dit in?  (gelezen 1254 keer)

Offline miijTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 24
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 10-12-2007 12:43:53
De titel zegt het al.
Wat houd verloven presies in?
Groetjes
« Laatst bewerkt op: 10-12-2007 17:31:22 door Amargedon »

December

• Gast

Gepost op: 10-12-2007 12:47:39
Zoek het eens op zou ik zeggen:

ver·lo·ven (wk.ww., zich ~)
    1 zich door trouwbelofte verbinden => zich engageren

Vroeger was het heel gebruikelijk dat je eerst ging 'verloven', dat wil zeggen, je vraagt iemand ten huwelijk en de tijd tussen dat aanzoek en het echte trouwen werd dan verloving genoemd (inclusief nog wat gedoe bij het gemeentehuis en weet ik het, maar dat weet ik allemaal niet precies :P).

• Actief Lid

Gepost op: 10-12-2007 12:50:13
Heb het net op proberen te zoeken maar is niet veel duidelijk info over te vinden.

December

• Gast

Gepost op: 10-12-2007 12:51:35
Wat wil je er nog meer over weten dan :?

Offline willemjan

• Nieuw Lid
  • *
  • Geslacht: Man

Gepost op: 10-12-2007 12:53:32
voglens mij is verloven ook gewoon de periode van na het (positieve) aanzoek en de bruiloft.

• Actief Lid

Gepost op: 10-12-2007 12:54:51
Wat er allemaal omheen hoort.
Of is het alleen een ring en ik ben verloofd en meer niet?

Offline cindydejongen

• Actief Lid
  • Leeftijd: 63

Gepost op: 10-12-2007 12:56:28
verloven heeft twee betekenissen,

1-verloven in jou betekenis, (is enkel in het enkelvoud, bestaat geen meervoudsvorm van)
je hebt kennis met iemand, waar je ook al thuis mee komt. op een bepaald moment, dan ga je je toekomstige partner 'voorstellen', de ene die doet dat bij de kennissen, en famillie, huis aan huis, de andere die stuurt een uitnodiging om hier of daar samen te komen en een drink of een etentje te geven. dan word er tijdens het drinken of eten, door het toekomstig echtpaar, (samenwonenden) tegen het glas getikt en dan worden ze oficieeel aan elkaar en de hele groep voorgesteld, en meestal volgt er dan ook een ring bij, de zogenaamde verlovingsring.

2- verloven (meervoudsvorm, enkelvoud = verlof)
toelating om iets te mogen doen.
vb, visverlof
maar dat zal het wel niet zijn wat je hier vroeg he, (daarom ook dat ik het als tweede mogelijkheid neerpen)
verliefd zijn is zoiets als in je broek plassen, iedereen ziet het, maar alleen jij voelt de warmte

• Actief Lid

Gepost op: 10-12-2007 12:58:31
Ja zo is het me duidelijker indd.
Vanaf welke leeftijd verloof je meestal?

Offline cindydejongen

• Actief Lid
  • Leeftijd: 63

Gepost op: 10-12-2007 13:09:12
Ja zo is het me duidelijker indd.
Vanaf welke leeftijd verloof je meestal?

ik denk dat wanner je samen vind dat er meer mensen van jullie samenzijn mogen weten en een leeftijd kan je er niet echt op kleven. het is meer een gevoel, zo van wij horen samen, dat voelen we, en willen het 'aan de grote klok hangen'. want meestal is er dan al besloten (onder jullie twee) dat je toch samen met elkaar verder door het leven willen gaan. bij de een gebeurd dat vroeg, bij de ander vrij laat.
verliefd zijn is zoiets als in je broek plassen, iedereen ziet het, maar alleen jij voelt de warmte

December

• Gast

Gepost op: 10-12-2007 13:10:21
Verloving is gewoon de periode voordat je gaat trouwen, en ik hoop dat je zelf ook wel weet dat daar geen bepaalde leeftijd voor is, de één trouwt op z'n 16e, de andere op z'n 40e.

• Actief Lid

Gepost op: 10-12-2007 13:17:45
Snap ook wel dat het niet op een leeftijd is  :s
Bedoel gewoon wat meest logische is.

December

• Gast

Gepost op: 10-12-2007 13:18:53
Wanneer jij (en je partner natuurlijk) je er goed bij voelt en het echt wilt, wanneer dat is kan alleen jij zeggen. Bij iets als liefde is er niks echt 'logisch'. Maar verloven doe je meestal zo rond een jaar voordat je echt gaat trouwen, zodat je genoeg tijd hebt om alles te regelen.
« Laatst bewerkt op: 10-12-2007 13:20:01 door December »

• Actief Lid

Gepost op: 10-12-2007 13:23:59
oke,
Want mijn vriend en ik zullen graag willen verloven maar meer voor ons zelf en familie.
We willen meer verbonden aan elkaarzijn.
We denken beide dat we voor elkaar zijn gemaakt. En hebben al een hoop leed samen doorstaan.

MiiMikey

• Gast

Gepost op: 10-12-2007 16:49:54
hoelang hebben jullie met elkaar? is het echt wat je wilt? Je bent 17 ik zou er heel goed over nadenken als ik jou was!

paaseitje

• Gast

Gepost op: 10-12-2007 16:52:35
je bent 17 wat voor een zin heeft het om jezelf te verloven? waarom moet het zo snel? doe het lekker op je gemakje. zoveel mensen zijn uit elkaar gegaan omdat ze te snellen stappen ondernemen. neem rustig de tijd

Topic-labels: Geen